אסד מעודד העמקת השליטה האיראנית בכלכלה הסורית למורת רוחה של רוסיה

איראן ממשיכה בעקביות ובהחלטיות להעמיק את אחיזתה בסוריה, ולגביה, כל האמצעים כשרים מבלי שמישהו מהעולם "הנאור" פוצה פה ומצפצף.

לכולם גם ברור שכל הפעולות האיראניות בסוריה, וגרוע יותר ,אלו הנעשות בשיתוף פעולה הדוק מצד משטר אסד , מעוררים מורת רוח קשה ברוסיה שמצידה פועלת לסיכול מהלכים אלו,שלרוב לא צולחים.

אין ספק! רוסיה תמשיך להכביד , יותר ויותר, את ידה הן על משטר אסד והן על הנוכחות האיראנית בסוריה במטרה להבטיח כי סוריה תשאר בשליטתה הבלעדית וגם תוכל להחזיר את החוב הכספי האדיר אותו היא חייבת לרוסיה בגין מעורבותה הצבאית בסוריה להצלת משטרו של אסד.

המשטר הסורי עשה באחרונה עוד צעד שמאפשר באופן רשמי לאנשי המיליציות הפרו איראניות להעמיק את שליטתם בכלכלה הסורית.

בשבוע שעבר אישר הפרלמנט הסורי הצעת חוק המעניקה ,בפועל, לכל אותם גורמים תומכי איראן ,לרבות אנשי חיזבאללה, את הזכות להחזיק בנדל"ן של הסורים שנעקרו מאדמתם מאז פרצה המלחמה במדינה לפני כעשור.

זהו עוד צעד במסגרת השינוי הדמוגרפי שמבצע המשטר הסורי מאחר שמרבית העקורים משתייכים לבני העדה הסונית. הצעת החוק הזו היא בעצם תיקון לחוק מס' 11 משנת 2011 העוסק בבעלות הלא-סורים על נדל"ן בשטחי המדינה.
חשוב להסביר כי גם לפני תיקון החוק, גורמים שיעים בחסות איראן ובאמצעות אנשי קש השתלטו על שכונות שלמות בדמשק ובשאר הערים אך עתה שינוי החוק הופך את העניין לרשמי ולגלוי. מי שמדבר על סילוק הנוכחות האיראנית מסוריה כדאי שיפנים כי נוכחות זו לא באה לידי ביטוי אך ורק במישור הצבאי אלא בתחומים נרחבים הרבה יותר ולכן סילוק ההשפעה האיראנית מסוריה לא יוכל להתבצע אך ורק באמצעות הפצצת מחסני נשק.

תוצאת תמונה עבור syria economy

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין