אלחורה:איראן העבירה משגרי טילים לסוריה ותגובת הפרשן הצבאי

איראן העבירה משגרי טילים המתאימים להפעלה תת-קרקעית לבסיס "אימאם עלי" בסוריה – כך דיווחה היום רשת הטלוויזיה האמריקנית בשפה הערבית "אל-חורה".

אתר החדשות "ישראל היום" , שפרסם את הידיעה, הוסיף כי על פי הדיווח, כוחות של משמרות המהפכה העבירו את המשגרים תחת אבטחה כבדה לשטחי הבסיס המשרת את המיליציות הפרו-איראניות במזרח סוריה, דרך מסוף הגבולות המיוחד של משמרות המהפכה בגבול שבין סוריה ועיראק, ומשם בכביש גישה נפרד לשטחי הבסיס. 

מי שמסר את הדברים לרשת החדשות הוא מקור ביטחוני סורי שביקש להישאר בעילום שם, אשר טען כי מטרת המשגרים איננה ידועה, אך אמר כי הם ככל הנראה יותקנו באתרים תת קרקעיים שנבנו במיוחד בבסיס האיראני. 
"מתקני השיגור מוסתרים במתקנים תת קרקעיים, זאת מחשש לתקיפה אווירית, עד להתאמת מערכת מעליות מיוחדת שתאפשר להם לשגר טילים מעל לפני הקרקע, ולאחר מכן להיות מורדים חזרה לבטיחות של המתקן התת קרקעי", אמר המקור לרשת החדשות. 

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. העיר על ידיעה זאת כי "אין במחנה "אימאם עלי" אתר תת קרקעי המאפשר שיגורי טילים. הדבר היחיד שאולי יכול להתאים לדיווח הוא העברת מכולות שיגור שאותם ניתן לקבור באדמה בכיסוי רדוד ואז לשגר. זו שיטה שנראתה בתרגילי טילים באיראן ומתאימה מבחינת סוג הקרקע למרחב אבו כמאל. קבירה של משגר כזה היא אירוע עם חתימה גדולה כך שאם זה נכון תגיע תקיפה בשלב כזה או אחר".