מבזקי חדשות ליום 21-2-2021 . מתעדכן

*- 3 רקטות של 107 מ"מ פגעו במטה לשעבר של החברה האמריקאית סאלי פורטר בתוך בסיס חיל האוויר בלד, דרומית למחוז סלאח אלדין, עירק.

*- דיפלומטים ואנשי צבא אמריקאים בכירים: עניין אישי עמוק לנשיא ביידן בנושא עיראק.

*- בעוד העם העיראקי ממתין להגעת משלוחי חיסונים לקורונה #كورونا על פי פירסומים רשמיים ממשרד הבריאות העיראקי, עולה מידע המדבר על חיסון "מיוחד" שקיבלו כמה בכירים מהפוליטיקאים באזור הירוק ומחוצה לו.

*- מדינות ערב ומדינות מהמערב מתכוונות להקים קואליציה בינלאומית לחיסול איום המיליציות האיראניות הפועלות בעיראק. 

*- כוחות הביטחון העיראקים סיכלו מתקפת מתאבדים על בגדד . כל 5 חברי החוליה חוסלו .

*- • איראן העבירה משגרי טילים המתאימים להפעלה תת-קרקעית לבסיס "אימאם עלי" בסוריה – כך דיווחה היום רשת הטלוויזיה האמריקנית בשפה הערבית "אל-חורה".

*- משמרות המהפכה תפסו את בניין בית החולים "אל-נור" בעיר דיר א-זור, והסבו אותו למפקדה.

*- שר החוץ היווני דנדיאס: – יוון תוכל לפרוס מערכות פטריוט בערב הסעודית כדי להגן עליה מפני התקפות החות'ים. – חיילים יוונים יכולים להישאר שם בזמן שסוללות ההגנה האווירית נמצאות בסעודיה. – בקרוב אני נוסע לריאד כדי להשלים את העסקה.

*- מנכ"ל חברת ההובלה המטען בתפזורת של הארגון הימי האיראני, עבדאללה חסומי, הודיע על השקת קו ים ישיר בין נמל בנדר עבאס (בנפת הורמוזגן – דרום המדינה) לנמל לטקיה בסוריה, ב -10 של חודש מרץ הבא.

*- כ- 31,500 מנות של חיסון פייזר הגיעו מבלגיה לשדה התעופה בביירות.

*- במכתב לאו"ם, מכחישה וונצואלה כי חתמה אי פעם על עיסקאות צבאיות וטכנולוגיה עם צפון קוריאה.

בשנת 2019 הצהיר ניקולאס מאדורו לתקשורת בארצו כי נחתמו חוזים צבאיים עם הרודן הקוריאני. כעת כאמור, מכחיש הנשיא הוונצואלי את הדברים במכתב רשמי. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- לבנון: מוקדם יותר היום הפרקליטות הלבנונית הודיעה רשמית לפאדי סוואן, ראש ועדת החקירה של הפיצוץ בנמל ביירות (https://t.me/WorldNewsIL/6223), על הסרתו מהתפקיד.

יש לציין כי השופט פאדי סוואן כבר הטיל אשמה על מספר פוליטיקאים בינהם גם חסן דיאב, ראש ממשלת לבנון, מספר משפחות שקרוביהן נהרגו בפיצוץ הפגינו אל מול מבנה הפרקליטות הלבנוני. נכון לכרגע לא ידוע מי יהיה מחליפו של סוואן.

בנוסף, אחמד פתפת שכיהן כשר הפנים הלבנוני בעברו מאשים היום את חיזבאללה בפיצוץ שאירע בנמל ביירות ובחיסול העיתונאי לוקמאן סלים .

כיום אחמד פתפת משתייך לתנועת אל-מוסתקבל, זרם בלבנון המתנגד נחרצות לארגון הטרור חיזבאללה. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*-הנחתת (BDK) "נובוצ'רקאסק 142" חלפה ב -19 בפברואר על פני הבוספורוס לכיוון הים התיכון בדרכה לנמל טרטוס הסורי. הספינה משמשת למטרות הובלת כוחות, כלי רכב משוריינים, כולל טנקים והובלת מטען צבאי.

*- עשר רקטות של 107 מ"מ נורו משטח עיראק לעבר נפת האקארי בטורקיה.

*- הכוחות הירדניים מודיעים על הריגתם של שני אנשים ועל מעצרו של שלישי במהלך ניסיון לחדור ולהבריח סמים מסוריה לשטח ירדן.

*-