ראש ממשלת גיאורגיה התפטר עקב התנגדותו למעצרו של מנהיג האופוזיציה

ראש ממשלת גיאורגיה, גיאורגי גאחריה, הודיע הבוקר על התפטרותו בשל התנגדותו לתמיכת מפלגתו בהחלטת בית המשפט אמש לעצור את מנהיג האופוזיציה, ניקה מליה.

מליה, שעומד בראש התנועה הלאומית המאוחדת, מואשם בהסתה לאלימות במהלך ההפגנות האלימות שהתקיימו בטביליסי ביוני 2019 במחאה על ביקור של חברי פרלמנט רוסים. הוא שוחרר בערבות של 30 אלף לארי גיאורגי, אולם לאחר שהסיר בפומבי את האזיק האלקטרוני שלו, הועלה סכום הערבות ל-40 אלף לארי.

לאחר שמליה סירב לשלם את הערבות כנדרש עד 5 בפברואר, דרשה התביעה לעצור אותו. אתמול הסיר הפרלמנט את החסינות של מנהיג האופוזיציה, ובעקבות זאת הורה בית המשפט בטביליסי על מעצרו של מליה.

ראש הממשלה גאחריה האשים את מליה בהפרת החוק ובעידוד המתיחויות במדינה, אולם הבוקר הוא הודיע כי הוא פורש מהתפקיד מאחר שהתגלעו חילוקי דעות בינו לבין חבריו במפלגת החלום הגיאורגי לגבי העיתוי של מעצרו של מליה מאחר שהיא עלולה "לאיים על החיים והבריאות של האזרחים וליצור אפשרות לחוסר יציבות במדינה".

"למרבה הצער, לא יכולתי להגיע להסכמה עם מפלגת השלטון ולכן החלטתי להתפטר", מסר גאחריה, שכיהן בתפקידו מאז ספטמבר 2019. "אני מקווה שפרישתי תסייע להחליש את הקיטוב ואת היריבות בתוך המדינה כי הן מציבות איומים רציניים על עתידה של גיאורגיה ועל התפתחותה הכלכלית".

תוצאת תמונה עבור גיאורגיה

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי