מבזקי חדשות ליום 19-2-2021 . מתעדכן

*- טיל נ"ט נורה לעבר שיירת תמיכה לוגיסטית של כוחות ארה"ב והקואליציה בבצרה – עיראק.

*- ראש נאט"ו jens stoltenberg מכריז על הרחבת הכוח בעירק מ -500 חיילים לכ -4,000 לוחמים.

*- ארה"ב מזהירה את איראן מפני הגבלת הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

*- האמן הסורי דורייד להאם: השלום עם ישראל מגיע, ואני אהיה הראשון שיתמוך בו מכיוון שהוא מביא יציבות לסוריה.

*- עיראק – חשיפה: בעיר אלכסנדריה שבמזרח המדינה עיראק ישנו מפעל השייך לחברה המכנה את עצמה ״סייבה״, לאחר מחקר שבוצע נמצא כי המפעל הינו מתקן המשרת את משמרות המהפכה האיראנים לייצור אמל״ח ומקום ללימוד מחבלים לבצע ייצור עצמי של אמל״ח.

האמל״ח שמיוצר במתקן מגיע למיליציות השיעיות בעיראק, לסוריה (תחנת מעבר לחיזבאללה בלבנון) ולתימן.
בין היתר צוין כי האמל״ח שמיוצר במתקן הוא מגוון, החל מרקטות קטיושה, טילי קורנט וטילים בליסטיים.

חברת ״סייבה״ רשומה במאגרי משרד הפנים העיראקי כחברה חוקית אך למעשה מדובר במתקן מסווה של משמרות המהפכה האיראנים. (עולם החדשות בטלגרם)

*- הודעה משותפת לארה"ב ומדינות אירופה: "להחלטה להעשיר אורניום ליותר מ-20% וייצור אורניום מתכתי אין הצדקה ברורה בכל הנוגע לצד האזרחי. אורניום מתכתי הוא רכיב מרכזי בפצצה גרעינית".

*- חיל הים האמריקני, בואינג P8A פוסידון AE685B חוזר למלטה לאחר משימה בגובה מהיר ונמוך ליד בסיס חיל האוויר הרוסי Hmeimim ב Latikia – בסיס ימי בTartus בסוריה עד צידון.

*- איראן: המהנדס רוסטם גאסמי מונה למשנה הכלכלי של כוח קודס.

*- שר הביטחון גנץ בטקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע: "אם נצטרך להגיע ל"ימי קרב"- לבנון תרעד, וחיזבאללה ייפגע אנושות".

*- שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל-

״היועצים לביטחון לאומי של ישראל וארה"ב מקיימים התייעצויות בשאלת איראן. ישראל תמיד תעדיף פיתרון דיפלומטי – במידה והוא אמיתי ויכול לבלום אותם. היום יש התפכחות אצל מדינות רבות ויש ניסיון להגיע לשיתוף פעולה בנושא.

האם אנחנו לקראת ההסכם של 2015? ממש לא. כיום יש התייעצויות והקשבה. הממשל מבין שהנחות יסוד שהיו אז לא עלו כמצופה. הם רואים איתנו עין בעין את מה שקורה במזרח התיכון.״

*- ראיד צאלח תורם את כספי הפרס שהוענקו לו מקרן טורקית לפליטים הסורים.

*- קורת רוח במצרים אחרי שרוסיה הודיעה כי תחדש טיסות מסחריות לשרם א-שיח' והורגדה שבסיני. רוסיה הפסיקה את הטיסות ליעדים אלה לפני למעלה מחמש שנים לאחר פיגוע שגרם להתרסקות מטוס רוסי. הפיגוע בוצע ככל הנראה באמצעות החדרת מטען לבטן המטוס בסיוע אנשי צוות הקרקע בשדה התעופה שרם א-שיח'.

חברת "נורד ווינד" הרוסית תבצע ארבע טיסות בשבוע, שניים לכל יעד, החל מ-28 במרץ, כך מסר ד"ר אשרף נויר, יו"ר רשות התעופה האזרחית של מצרים. לדבריו, באחרונה הגיעה משלחת של פקחים ביטחוניים מרוסיה ששהתה בשני שדות התעופה כשבוע כדי לעמוד מקרוב על אמצעי הביטחון והאבטחה. יצוין כי רק באחרונה הסכימו הרוסים לחדש את הטיסות הישירות הסדירות בין מוסקבה לבין קהיר. (קרדיט:דן פסקין)

*- דובאי – עיר המיליונרים
לפי דוח עדכני, דובאי ממשיכה להוות מוקד משיכה לעשירים. בעיר המפרצית יש כ -52,000 מיליונרים ו- 2,430 מולטי מיליונרים – עם נכסים נטו של 10 מיליון דולר ומעלה – וכן 10 מיליארדרים. לפי הדירוג, דובאי היא העיר העשירה ה -30 בעולם. באבו דאבי השכנה, יש 18,400 מיליונרים לצד 870 מולטי מיליונרים ושלושה מיליארדרים. שווי ההון הפרטי בבירת האמירויות מגיע ל- -145 מיליארד דולר.

עוד במפרץ, ריאד הבירה הסעודית מחזיקה בהון פרטי של 135 מיליארד דולר מתוך סכום כולל של 542 מיליארד דולר בממלכת הנפט. בבירה הסעודית מתגוררים שלושה מתוך שמונת המיליארדרים במדינה. בירת קטאר דוחא מחזיקה ב-125 מיליארד דולר ואילו אמירות שארג'ה, השלישית בגודלה באמירויות עם הון פרטי של 21 מיליארד דולר. שווי העושר הפרטי במזרח התיכון נאמד ב- 4.3 טריליון דולר נכון לדצמבר 2020. (קרדיט: דן פסקין)