איראן מתקנאת בחיזבאללה ומנסה לייצר מאזן אימה עם ישראל בסוריה

איראן מתקנאת בחיזבאללה.

לאחר שהחיזבאללה "הצליח" , להערכת האיראנים, לייצב משוואת תגובה עם ישראל , לפיה החיזבאללה פוגע בחיילים ישראלים על אימת שאיש חיזבאללה נהרג בסוריה בהתקפות ישראליות.

ולאור העובדה שהחיזבאללה הצליח ליצור מאזן אימה עם ישראל לפיו כל פגיעה באינטרסים שלו או באנשיו על אדמת לבנון יצית תגובה נגדית קשה שיכולה אף לגרור את האזור למלחמה כוללת בין 2 הצדדים.

מבקשים האיראנים לבדוק אם הם יוכלו לייצר משוואת אימה דומה.

לשם כך הם שולחים "בכיר" , אבל לא "בכיר מאוד", להעביר את המסר שייצור לדעתם את תחילתו של מאזן האימה בינם לבין ישראל על אדמת סוריה. מעין בלון ניסוי.

תוצאת תמונה עבור iran vs israel

איראן מפנה איום לכיוון ישראל בגלל התקיפות האוויריות החוזרות ונשנות על אנשיה והאינטרסים שלה על אדמת סוריה, ובמקביל מביעה את המשך תמיכתה במשטר אסד.

עוזר שר החוץ האיראני, עלי אסגר חאג'י – “علي أصغر حاجي”  הצהיר כי ישראל תתמודד עם תגובה קשה מצד איראן אם היועצים האיראניים בסוריה יותקפו.

כזכור איראן טוענת מקדמא דנא כי אין כוחות צבאיים איראנים על אדמת סוריה אלא רק יועצים ומומחים צבאיים המסייעים לצבא סוריה במאבקו במורדים המקומיים.

חאג'י תקף את ארצות הברית של אמריקה, מכיוון שהוא ראה את צעדיה בסוריה כ-"לא צודקים", והוסיף כי היא "ממשיכה לבזוז את אוצרות הנפט של המדינה".

הוא ציין כי איראן תמשיך לתמוך ככל האפשר במשטר אסד, וקבע כי "למשבר הסורי אין פתרון צבאי אלא יש לפתור אותו באמצעות דיאלוג פוליטי".

הוא ציין כי שליח האו"ם לסוריה, פטרסון, יבקר בשבוע הבא בדמשק, והביע את תקוותו כי פטרסון יקיים שיחות מועילות עם משטר אסד.

לפני כמה ימים אמר חאג'י בהצהרה לסוכנות הרוסית "ספוטניק" כי מטרת הנוכחות של איראן בסוריה היא להילחם באנשיי דאעש , מי שהוא כינה " גופי טרור ", והוסיף כי ישראל תעמוד בפני תגובה קשה שתגרום לה להצטער על מעשיה, אם היא תחצה את הקווים האדומים (שקבעה איראן).