מבזקי חדשות ליום 18-2-2021 . מתעדכן

*- צוות המשחתת USS ווינסטון ס 'צ'רצ'יל מהצי האמריקני עצר את הברחת הנשק באוקיאנוס ההודי.

יורטו אלפי תתי מקלע  קלשניקוב AK מסוג 56-1, PKs, רובים בעלי קליבר גדול ו- RPG. המטען נלכד מול חופי סומליה, משם ככל הנראה אמור היה להגיע לחות'ים בתימן.

*- השליח המיוחד של רוסיה לסוריה, אלכסנדר לברנטייב, הזהיר את המשטר הישראלי כי המשך התקפות האוויר על סוריה עלול להוביל לפעולות תגמול של דמשק וליצור סבב מתיחות חדש, כך דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס.

*- ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה. שני המנהיגים ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב. הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. כמו כן, הנשיא בירך את ראש המשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה. (עמית סגל)

*- תמונות מהלוויית פעיל החיזבאללה מחמוד מלחם, אחד מחוטפי החיילים רגב וגולדווסר ב-2006.

אתמול מת מנגיף הקורונה. היום היתה ההלווייה בכפרו מיידון שבדרום מזרח לבנון. ( יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- הידיעה על תקיפות אוויריות ישראליות על המשטר הסורי ועל אתרים איראניים בסביבות דמשק הובילה למוכנות מחשש שהתקיפות יכללו אזורים אחרים בסוריה, כולל דיר א-זור, ולכן מרבית המפקדות פונו, וכמה חברים נעלמו בתוך תעלות שהוקמו קודם לכן בעמדות הצבאיות בסביבות הערים, סביב אל-בוקמאל, בתי העלמין של העיר אשרה וטירת אל-רהבה בעיר אל-מיאדין, ומקדש עין עלי.
גורמים במיליצית "פאטימיון" ומיליציות אחרות כמו "חטיבת זינאביון" תפסו בתים חדשים בסמוך למפקדה הצבאית באל-בוקמאל, הבתים האלה שבעליהם המקוריים גרים מחוץ לעיר אלבו כמאל, הוסבו לבתי מגורים או לשמש למקרי חירום במקרה שהמטה הצבאי הסמוך מתפנה.

מיליציות איראניות ומפקדי "משמרות המהפכה" השתמשו לאחרונה במכוניות אזרחיות, במקום להשתמש במכוניות צבאיות. המיליציות הורידו את דגליהן מגגות המפקדות ומהרכבים, לאחר סדרת תקיפות שכוונו למפקדה שלהן בנפת דיר א-אזור.

*- העיסקה עם סוריה | מתברר כי ניהאל אל-מקת לא שוחררה, כי היא לא היתה כלואה בכלל, אלא ריצתה חצי שנה עבודות שירות בקריית שמונה. היום התבשרה כי עבודות השירות הופסקו – ובזה הוכרז על "שחרורה". הערב התראיינה לטלוויזיה הסורית (ג'קי חוגי).

*- על פי משרד ההגנה הרוסי, שני מטוסי Su-27 יירטו וליוו זוג מטוסי קרב צרפתיים מעל הים השחור מדגם מיראז 2000 מדור רביעי ומיכלית אווירית מסוג בואינג C-135FR.

*- האיראנים החלו להעביר מטענים ישירות ללבנון בהנחה שישראל לא תתקוף בביירות. מטוס מטען הבואינג 747 EP-FAB, המזוהה עם ה- IRGC של חברת התעופה QESHM FARS AIR, הגיע היום מטהרן לביירות.

*- כחלק מהצהרת הסיום של הפגישה הבינלאומית ה -15 של פורמולת אסטנה, שנערכה בעיר סוצ'י ברוסיה: גינוי המשך ההתקפות הישראליות על סוריה המפרות את החוק הבינלאומי ומסכנות את היציבות והביטחון באזור.

*- בג"ץ מאפשר לנתניהו להעביר חיסונים לרצועת עזה, ומסרב לבקשת צו מניעה של משפחת גולדין שדורשת הומניטרי תמורת הומניטרי.