מחקר: משטר אסד שולט רק על 15% ממעברי הגבול עם המדינות השכנות

מחקר ,שהוכן על ידי החוקר הצרפתי – פבריס באלאנש  במכון וושינגטון למחקרי המזרח הקרוב, אישר כי משטר אסד שולט רק ב -15% ממעברי הגבול היבשתיים עם המדינות השכנות, בעוד שאר המדינות המעורבות בענייניה הפנימיים של סוריה חולקים את שאר האחוזים.

המחקר קבע כי משטר אסד שולט במחצית מ -19 מעברי הגבול הרשמיים  עם המדינות השכנות, ואילו 85 אחוז מהגבולות נמצאים בשליטת בעלות הברית של המשטר, בין אם איראן או רוסיה, ובין אם מתנגדיה, כמו טורקיה והמיליציות הצבאיות הנאמנות לה או ארצות הברית.

מיליציות איראניות ולבנוניות שולטות בכמה מעברים המפרידים בין סוריה ללבנון, ואחרים בדיר א-זור, במזרח המדינה, המפרידים בין סוריה לעיראק.

טורקיה והמיליציות הסוריות שולטים ברוב גבולות סוריה-טורקיה, מהאזור הכפרי של מחוז לטקיה וממזרח לנהר הפרת.

בין המעברים החשובים ביותר הנשלטים על ידי המורדים הסורים ניתן למנות את מעברי באב אל-הווא, אל-חמאם, באב אל-סלאמה, אל-ראי, ג'רבלוס, תל עבאד וראס אל-עין.

"מיליציית קסד" הכורדית שולטת בחלק מהגבול הסורי-עירקי, המשתרע ממעבר גבול סמלקה, דרך מעבר אל-ירוביה, עד לגבולות העיר אלבוכמאל.

שליטת המשטר מוגבלת לאזורי הגבול עם ירדן, במחוזות א-סואידא' ואלחסכה, ורוסיה שולטת בחלקים מהגבול הסורי-טורקי, בין אם ממזרח לעיר חלב (אזור עין אל-ערב) וצפון אלחסכה (אזור קמישלי) ).

יש להזכיר כי משטר אסד, בהשתתפות בעלות בריתו, רוסיה ואיראן, שולט על 65 אחוז משטחה של סוריה, ואילו מיליציית "SDF" הכורדית וארצות הברית שולטים על כ-25 אחוזים משטחה של סוריה, והמיליציות הסורים של המורדים יחד עם טורקיה שולטים על כ-10 אָחוּז משטחה של סוריה.

Military Situation In Syria On February 17, 2021 (Map Update)

קרדיט למפה : https://southfront.org/