חילופי שבויים בין ישראל לסוריה בתיווך רוסי – המחיר

אתרים ערביים פרסמו משעות הבוקר על עסקת החלפת שבויים הצפויה בין סוריה וישראל בתיווך רוסי :

על מנת להשלים את התמונה להלן המחיר שמשלמת ישראל ואת מה היא מקבלת:

זהות האסירים שישוחררו בקרוב במעבר קונייטרה :

1. דיהאב קאמוז, תושב הכפר רג'ר הנמצא במשולש הגבולות. נעצר והורשע בשנת 2016 באשמת סיוע לאויב בעת מלחמה, מסירת מידע לאויב, מגע עם סוכן חוץ, עבירות בנשק (יבוא, הובלה, החזקה), סחר בסם מסוכן וקשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי משפט. אביו של דיהאב ערק מישראל ללבנון והפעיל את בנו משם תחת ארגון החיזבאללה. מחקירתו התגלה כי אנשי חיזבאללה נכנסו לישראל דרך פירצה בגדר בזכות מודיעין מקדים (הכלל צילומים ועדכון על עיתוי סיורי צה"ל במרחב הגדר) שערך דיהאב והניחו מטעני חבלה בסמוך למטולה. דיהאב נידון לארבע עשר שנות מעצר.

2. ניהאל מקת, אחותו של סדקי מקת אשר שוחרר בעסקת אסירים נוספת שהתבצעה בינואר אשתקד. נידונה בחודש יוני האחרון לשלוש שנות מעצר ולקנס כספי בגובה 1500 דולר על הסתה.

ניהאל וקאמוז ישוחררו בתמורה להשבת אזרחית בעלת אזרחות ישראלית שכפי המסתמן לקתה בשיגעון קל והתאהבה באזרח סורי ולכן חצתה את הגבול לסוריה, דרך קוניטרה. (שם נעצרה ע"י הרשיות, אם כי יתכן כי נלקחה קודם בשבי) נציין כי קאמוז ביקש להשתחרר חזרה לעג'ר ובקרוב יוחלט אם יעשה כן או שמא יהגר לסוריה.

נקודה מעניינת נוספת היא מעצר שני "רועי הצאן" הסורים תוך חמישה ימים בשבוע האחרון, יתכן שנלקחו למסור מודיעין או שמא על מנת לספק קלף מיקוח לישראל.

تركيا: القبض على 5 روس وليبي حاولوا التسلل من سوريا

 

קרדיט : ערוץ הטלגרם : המוח'אבראת* (http://t.me/TheMuhabrat)  קרדיט לתמונה: סוכנות אלאנדול הטורקית