שוב פורצת מגפת קורונה בתוך נושאת מטוסים אמריקאית

שלושה אנשי צוות שמשרתים בנושאת המטוסים תיאודור רוזוולט נדבקו בנגיף הקורונה, קרוב לשנה אחרי התפרצות הענק שהובילה להדחתו של מפקד אוניית המלחמה.

בהודעת הפיקוד הפסיפי של הצי האמריקאי נאמר כי שלושה מלחים אובחנו כנשאים של הנגיף ביום שני, אולם הם לא הפגינו תסמינים כלשהם. השלושה וכל מי שהיו אתם בקשר קרוב הוכנסו לבידוד על האונייה, כאשר מלבד הנשאים כל הבדיקות האחרות היו שליליות.

"האונייה מיישמת אסטרטגיה אגרסיבית בהתאם להנחיות הצי והמרכז לבקרת מחלות, כולל חובת מסכות, ריחוק חברתי ונהלי היגיינה ותברואה מתאימים", נאמר בהודעה. "הפיקוד הפסיפי מחויב לנקוט בכל צעד אפשרי כדי להגן על בריאות הכוח שלנו. הרוזוולט נמצאת כרגע בדרך והיא מבצעית באופן מלא".

לפני כעשרה חודשים סבלה אוניית המלחמה מהתפרצות קשה עם יותר מ-1,200 נדבקים, כאשר 23 מתוכם אושפזו ואחד מת. מפקד האונייה, קפטן ברט קרוזייר, הודח מתפקידו אחרי שנחשף בתקשורת מכתב שבו התריע על ההתפרצות וקרא למפקדי הצי להכניס את החיילים לבידוד, וזאת על אף שהקצין זכה לשבחים בציבור. גם מזכיר הצי בפועל, תומס מודלי, נאלץ להתפטר אחרי שאמר כי מעשיו של קרוייזר היו "בגידה" וכי הוא היה "נאיבי או טיפש".

תוצאת תמונה עבור נושאת המטוסים תיאודור רוזוולט

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי