"טיל פגע במטוס קרב שפעל בלבנון" -פרטים על התרגיל האווירי "ורד הגליל'

לבנון: טיל נורה לעבר מטוס קרב שפעל בעומק לבנון, המטוס נפגע אך לא נפל, כל הפרטים על התרגיל האווירי 'ורד הגליל'

ביום ראשון השבוע: בשעה 07:00 בבוקר הכריז מח"א האלוף עמיקם נורקין על פתיחת תרגיל פתע בחיל-האוויר 'ורד הגליל' שמו, אתמול הארכתי במסרים החבויים מאחורי שלל התרגילים בזירת הצפון, היום אתמקד במהלך התרגיל האווירי, ובצפוי לקרות במתאר הצפוני במצב מלחמה כשיקרה, אם יקרה, ויתכן שנדע בקרוב מאוד.

WhatsApp_Ima...

נשוב ליום ראשון: לאחר שהוכרז על פתיחת התרגיל גויסו כוחות מילואים, למרות מצב הקורונה, נענו רובם הגדול, ובאו למרות העיסוקים השונים, כוחות הסדיר אף הם הוקפצו מיידית, ודרגת הכוננות הועלתה לעליונה ביותר, במהלך של כמה שעות כל חה"א על כלל מערכיו האוויריים והקרקעיים, מהמטוסים ועד מערך ההגנ"א, עברו למוכנות למלחמה, כשהכל נעשה בהפתעה גמורה.

התרחיש שתורגל: טיל נורה לעבר מטוס קרב שפעל בעומק לבנון, בפעילות שגרתית, המטוס נפגע אך לא נפל, לאחר מספר 'ימי קרב' כתגובה לתגובה החליטו בישראל לצאת למערכה כנגד ארגון הטרור חיזבאללה הלבנוני, לאחר שחה"א נערך למלחמה והציב את סד"כ הכוחות שלו.

WhatsApp_Ima...

'המערכה' החלה: במהלכה חה"א ממשמים את מרבית המשימות של החיל והמשימות המטכליות, ביניהם שמירת העליונות האווירית במרחב לבנון, מול טילי קרקע-אוויר שבחלקו רוסי שחיזבאללה הביא ללבנון וסוריה, ובחלקו טק"א איראני שהגיע למרחב, גם הוא בציר סוריה ולבנון, תקיפות בכל מרחבי לבנון, בעיקר בדרום לבנון מול מטרות חיזבאללה, כשמתמקדים במערך התלול מסלול, ובמערכי הפיקוד והשליטה של חיזבאללה.

במקביל, מוקם מערך ההגנה, מהגנה של המדינה מטילי שיוט של חיזבאללה, ועד למערך ההגנה האקטיבית על כלל מערכיו, כנגד מערך התמ"ס שמכוון את טיליו גם לעבר בסיסי חה"א או ריכוזי אוכלוסייה.

במהלך המערכה הופעלו כלל מערכי חה"א, חימוש רציף לאורך כל הלילה, כאשר המטוסים מתחזקים, הבסיסים בונים את החימושים והפצצות, הכל כדי לספק את האגרוף של חה"א שהוא תקיפת מטרות איכותיות בקצב מהיר ובכמויות שלא הכרנו בעבר, ב- 24 שעות הותקפו למעלה מ- 3000 מטרות, כשלדוגמה במלחמת לבנון השנייה, ב- 30 יום הותקפו סה"כ כ- 4-5 אלף מטרות, הרבה מאוד פגיעות קשות זוהו במערכי האויב.

WhatsApp_Ima...

כל זה נעשה כמובן בצורה הכי מקצועית, יעילה, אפקטיבית ומבצעית, כידוע הרצון הוא לפגוע באויב אנושות, ובמקביל להימנע מפגיעה בחפים מפשע, וזה מורכב בפרט במרחב הלבנוני כאשר האוייב נטמע במרחבים האורבניים האזרחיים.

בנוסף חה"א עובד בשת"פ צמוד עם אמ"ן, 8200, ופצ"ן שנמצאים איתם במהלומות האש, ואגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה שמספקים כמובן את התשתית הלוגיסטית בסיוע לחה"א, על מנת להעמיד את מערך הכוחות הנדרש ללחימה.

במקביל, במעטפת כל ההפעלה החיילית, הוקם צוות תחקיר ובקרה, ממוקדים לאירועים ספציפיים, שנבחרו להתמקד בהם, גם בצורה בה מעמידים את הכוח וגם בצורה שמממשים אותו בסופו של דבר בקצה, דרך המטוסים או מערך ההגנ"א.

WhatsApp_Ima...

ובחזרה למציאות: התרגיל עבר בהצלחה, כשבמהלכו נבדק שהמנגנונים של החיל עובדים, מהמנגנונים המבצעיים ועד התהליך שבסופו מממשים את בנק המטרות ההולך וגדל במרחב הלבנוני.

חשוב לציין: כי הקורונה עוד נוכחת מאוד בארצנו, והתרגיל תוכנן להיות בנוכחות הקורונה, כלל אנשי המטה המבצעי שמפעילים את חה"א ונמצאים בתוך מערכי השליטה, כולם מחוסנים, כולם עם מסכות ופועלים עפ"י מתווה מאוד קפדני למניעת תחלואה למרות שאחוז המחוסנים הסדיר בחה"א הוא גבוה מאוד.

הפרשן הצבאי של האתר נציב. נט מעיר כי המסר העיקרי המובלע בסיכום – ניסיון שיגור נ"מ נגד מטוס קרב מאוייש לא יעבור בשתיקה ויגרור ימי לחימה ללא קשר לתוצאה. "ב- 24 שעות הותקפו למעלה מ- 3000 מטרות, כשלדוגמה במלחמת לבנון השניה, ב- 30 יום הותקפו סה"כ כ- 4-5 אלף מטרות, הרבה מאוד פגיעות קשות זוהו במערכי האויב". לכל מחשבי הקיצין ויכולות החימוש והתקיפה של צה"ל!!

WhatsApp_Ima...

קרדיט : דן אסולין מקבוצת נציב כל התמונות באדיבות דובר צה"ל

WhatsApp_Ima...

WhatsApp_Ima...

WhatsApp_Ima...

WhatsApp_Ima...