איראן ב-"חליפת איומים" מגיבה ברמז לדברי הרמטכ"ל כוכבי

אמצעי התקשורת ברפובליקה האסלאמית האיראנית מצטטים את שר ההגנה החושף מאפיינים חדשים של טילים בליסטיים איראניים

תוצאת תמונה עבור iran's missiles

מקהלת "האיומים" ברחבי המזרח התיכון לא היתה מעולם כה רועשת.

לאחר דבריו הבוטים של רמטכ"ל צה"ל בדבר הסכנה האיראנית בפניה נצבת ישראל , ובהמשך לאיומי מנהיגי ישראל שלא יוכלו להשלים כי פיתוח נשק גרעיני ע"י איראן וכי ישראל תעשה הכל כדי לא לתת בידי איראן את היכולות הגרעיניות , החליט הצד האיראני אף הוא להצטרף למקהלת המאיימים.

האיראנים, כמו כל מדינה מאיימת, או מאויימת, תלוי בעיני המסתכל , מדגישה את יכולותיה הצבאיות בתחום הטילים הבליסטיים והאפשרויות הנתונות בידה לפגוע במטרות אוייב , אפילו באלו הנמצאות במרחק רב מאוד מגבולותיה. 

האיראנים מהללים את יכולותיהם, המוכחות או הלא מוכחות, תוך שליחת רמזים מאיימים לעבר אלו המאיימים עליה, וברור מאוד למי הכוונה.

כמו תמיד, מקהלה צעקנית, בכל מחזה במזרח התיכון , תפקידה בעיקר לצבור קלפים לקראת משא ומתן שבפניה נמצאת המדינה המאיימת, ובמקרה הזה הכוונה לאיראן.

היא עושה הכל, ובחזית פעולה רחבה, על מנת לאסוף עוד ועוד קלפי מיקוח במו"מ העתידי על הסכם הגרעין שהיא עומדת להיכנס אליו עם ממשלת ביידן החדש בארה"ב.

כרגע לא מדובר ביותר מהרמת קול מאיימת . כל צד במקהלת המאיימים יודע את יכולותיו ואת אפשרויותיו במסגרת המו"מ המתקרב.

שר הביטחון והתמיכה בכוחות הצבא האיראניים – وزير الدفاع واسناد القوات المسلحة الايرانية, תא"ל אמיר חאתמי – امير حاتمي, רואה באיראן את אחד מכוחות הצבא  בעלי זרוע הטילים המובילים בעולם, והדגיש את הדיוק והעוצמה של הטילים האיראניים האמורים לסייע  לשמירת יכולות ההגנה וההרתעה של המדינה.

תא"ל חאתמי הצהיר, בשולי ישיבת ועדת כלכלת ההתנגדות בעיר זנג'אן שבצפון מערב איראן, כי "איראן היא היום אחת מהמדינות בעלות כוחות הטילים המובילים בעולם", והוסיף כי " מה שהמדינה זקוקה לו כבר תוכן, יוצר ומשמש את הכוחות המזוינים. "
הוא הדגיש את יכולות דיוק (הפגיעה במטרה )  של כל הטילים האיראניים, ואמר כי "אחד היתרונות של טילים אלה הוא יכולת התמרון הגבוהה ויכולת ההשמדה הנחוצים לשמירה על יכולות ההרתעה של המדינה."

שר ההגנה האיראני ציין כי כ- 140 פרויקטים של מחקר ופיתוח הושלמו מאז 20 במרץ 2020 וציין כי המשחתת האיראנית "דנא" ושולת המוקשים "סבא" יצטרפו בקרוב לכוח הימי של הצבא.