הכתף האמריקאית הקרה למפרציות מביא לבחינת אלטרנטיבות אחרות לאספקת נשק

הכתף הקרה של ביידן: חלופות לרכישת מערכות נשק
נוכח הרוחות הקרירות מכיוון וושינגטון עם היכנסו של הנשיא ביידן לתפקיד, שתי מדינות המפרץ סעודיה והאמירויות צריכות לחשוב על חלופות להצטיידות צבאית במקרה שהממשל החדש יחליט להפסיק מכירת נשק. בשלב זה אין החלטה אמריקאית בנושא אך ההצהרות עד כה של בכירי ממשל ביידן אינן מבשרות טובות לשתי המפרציות.

מכון המחקר האמריקאי – סטרטפור מעריך כי בתסריט הגרוע מבחינת שתי המפרציות, קרי ביטול עסקאות עם ארה"ב הן יגבירו את רכישות הנשק מצרפת ומבריטניה. שתי המדינות האירופאיות הללו מקיימות יחסי ביטחון ענפים עם שתי מדינות המפרץ והן ספקיות נשק בולטות עבורן, כולל מטוסי מיראז' 2000 ומטוסי הקרב יורופייטר טייפון מתוצרת בריטית. זה אמנם לא אף 35 אבל בכל זאת מטוסים מתקדמים מתוצרת מערבית…

במקרה של "שבירת כלים" בין וושינגטון לשתי המפרציות קרי אמברגו נשק הן יפנו לרוסיה ולסין, כך מעריך המכון. זה תסריט שכרגע קשה לראות אותו שכן הוא יביא לפגיעה במשק האמריקאי אולם כרגע אין לשלול אותו. סין כבר היום מפתחת פרויקט טילים עם סעודיה בעוד שהאמירויות הביעה עניין בחמקן הרוסי מסוג סוחוי 57. מוסקבה אף הציעה לשתי מדינות המפרץ את מערכת ההגנ"א שלה אס 400 כמו שהציעה לטורקיה דבר שגרר סנקציות אמריקאיות על אנקרה.

תוצאת תמונה עבור us arms to uae saudi

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין