הנשיונל אינטרסט: "כיצד מתכוננת ישראל למלחמה עם איראן"

ירושלים לא לוקחת סיכונים בנוגע לאיראן ומתכוננת לגרוע מכל

בתקווה להבטיח עסקה טובה יותר בתיווך ארה"ב עם איראן, ישראל תאותת, יותר ויותר, על נכונותה לתקוף את איראן כדי להבטיח ששני הצדדים יתייחסו לדרישותיה ברצינות- כך מדווח אתר החדשות האמריקאי "הנשיונל אינטרס".

"ישראל כבר מזמן רצתה עסקה מקיפה יותר כדי לטפל בעמדת איראן במזרח התיכון".

"בראש ובראשונה היא רוצה שאיראן לא תוכל לייצר נשק גרעיני, אבל היא גם רוצה לצמצם או להסיר את האיום של הטילים הבליסטיים של איראן ושלוחיה האזוריים על ישראל עצמה".

"ארצות הברית הייתה פתוחה לנקודות המשא ומתן הללו, אך איראן, לעת עתה, פחות מוכנה לכלול את הנושאים הללו במשא ומתן בנוגע לתוכנית הגרעין שלה".

*- בשנים 2012-13 אותתה ישראל על נכונותה לתקוף את תוכנית הגרעין האיראנית כדי ללחוץ על המשא ומתן שהוביל ל- JCPOA. עם זאת, למרות שהיתה קרובה , לפי הדיווחים, לתקוף מהאוויר את איראן, התנגדות פנימית של מערכת הביטחון של ישראל והחששות מפני קרע דיפלומטי גדול עם ארצות הברית מנעה פעולה כזו.
*- איראן רואה בטילים הבליסטיים שלה ובכוחות הפרוקסי שלה אלמנטים של הרתעה הכרחית נגד יריביה האידיאולוגיים והאסטרטגיים בישראל, בארצות הברית ובמדינות המפרץ הערבי כמו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות. *- הכוחות הצבאיים הקונבנציונליים של איראן אינם מוכנים למלחמה ונראים בדרך כלל פחות אמינים מכוחותיה הא-סימטריים, המתמקדים בהרתעה נגד התקפות על איראן באמצעות הפרעות לייצוא נפט במפרץ הפרסי, מתקפות טילים ורקטות על כוחות צבא יריבים ועל ערים, מתקפות סייבר ותאי טרור פעילים.

תוצאת תמונה עבור Israel Is Preparing for War With Iran

"אם המשא ומתן לא יתייחס לזחילה האיטית של איראן לכיוון של פיתוח נשק גרעיני, יתכנו פעולות חשאיות נוספות או אפילו גלויות נגד תכנית הגרעין של טהראן.

ישראל עשויה להיות מוכנה יותר להכיל את הטילים הבליסטיים של איראן והפרוקסי שלה באזור, במיוחד אם היא תהיה מסוגלת להמשיך במלחמה הסמויה שלה נגד איומים כאלה מבלי לשבש את היחסים עם ארצות הברית או לעורר מלחמה אזורית עם איראן. עם זאת, ישראל עשויה להיות מוכנה יותר להסתכן בהפרה דיפלומטית עם ארצות הברית בשל מעמדה הסופי של תכנית הגרעין באיראן, במיוחד אם הבחירות ב -23 במארס יניבו ממשלה ישראלית ניצית יותר האוהדת  את דעותיו הניציות של כוכבי".

*- ההרתעה הצבאית הקונבנציונאלית של ישראל ומערכות נגד טילים יכולות לסייע בקיזוז חלק מהאיום של כוחות הפרוקסי האזוריים של איראן כמו חיזבאללה והטילים הבליסטיים שלו, מה שיצמצם את חובה של ישראל לראות איומים אלה מצטמצמים באמצעות משא ומתן. *- ישראל ביצעה מאות תקיפות אוויריות ופעולות חשאיות נגד פרוקסי איראן – בעיקר בסוריה, אך מדי פעם גם בלבנון ובעיראק. *- ישראל כבר ביצעה חבלה והתנקשויות בתוך איראן עצמה בכדי לשבש את תוכנית הגרעין שלה, כולל לכאורה השמדת מתקן ההעשרה בנטנז בחודש יולי והתנקשות בחייו של מדען הגרעין האיראני, מוחסן פכריזאדה, בנובמבר. *- ההתייחסות לתוכנית הגרעינית באיראן הפכה להיות נושא מרכזי מרכזי בקרב מפלגות הימין המתמודדות בבחירות הבאות בישראל.

"כאשר ארה"ב מתכוננת לדבר עם איראן, ישראל מכינה אופציה צבאית" – כך טוענת – Stratfor Worldview – חברת  "סטרטפור לחיזוי גיאופוליטי ופרסום מודיעיני" של חברת RANE, רשת סיוע לחברות בעלות השקעות באזורי סיכון  + חברות בורסאיות.

כפלטפורמת המודיעין הגיאו-פוליטית המובילה בעולם, השקפת העולם של Stratfor מביאה אירועים גלובליים לפרספקטיבה מושכלת, ומאפשרת לעסקים, ממשלות ואנשים פרטיים לנווט את דרכם בסביבה בינלאומית מורכבת יותר ויותר. Stratfor היא חברת בת של חברת RANE (Risk Assistance Network + Exchange).

תוצאת תמונה עבור Israel Is Preparing for War With Iran