סיכול גורמי טרור בגרמניה ובדנמרק

כוחות הביטחון בדנמרק ובגרמניה הודיעו היום כי לפחות 13 בני אדם נעצרו, בהם שלושה אחים סורים, בחשד לתכנון פיגועי טרור באירופה, כאשר ברשותם התגלו חומרים כימיים שמשמשים להרכבת פצצות וסמלים של דאע"ש.

סוכנות הביון הדנית PET דיווחה הערב כי שבעה בני אדם נעצרו והואשמו בתכנון של פיגועי טרור או בהשתתפות בתכנון פיגועים, והמשטרה מבקשת את הארכת מעצרם של שישה חשודים נוספים שנעצרו בפרשה. חשוד נוסף נעצר בגרמניה.

במשטרה ובסוכנות הביון הבהירו כי ימסרו פרטים רק מחר, אולם התקשורת הדנית דיווחה כי המעצרים בוצעו בעיירה הולביק שבמזרח המדינה ביום שבת האחרון וכי העצורים כוללים ארבעה גברים ושלוש נשים.

על פי פרטים נוספים שפורסמו בדר שפיגל הגרמני, במרכז הפרשה עומדים שלושה אחים גרמנים, ששניים מתוכם נעצרו בדנמרק והשלישי בגרמניה. עם זאת, עדיין לא ברור מה היו היעדים שבהם התכוונו החשודים לפגוע ובאיזו מדינה.

מהדיווח עולה כי בשבוע שעבר קיבלה המשטרה בגרמניה התראה מחברה פולנית בדבר הזמנה חשודה של חמישה ק"ג של אבקת אלומיניום וחמישה ק"ג של גופרית, רכיבים שמאפשרים הרכבת פצצה. את ההזמנה ביצע סורי בן 33 שמתגורר בדנמרק והוא ביקש לשלוח את החומרים לכתובת של אחיו בן ה-36 בעיירה דסאו בגרמניה.

המשטרה ביצעה חיפוש בדירה בדסאו, אולם לא מצאו את הרכיבים הכימיים. במקום אותרו זיקוקים, מרעומים וציוד פירוטכני נוסף, לצד דגל דאע"ש וספר קוראן שבו הודגשו פסוקים שעוסקים במאבק בכופרים. שני האחים נעצרו בפשיטות בדנמרק בסוף השבוע יחד עם הכימיקלים וסמלים נוספים של דאע"ש, בעוד האח השלישי, בן 40, אותר בעיר דיצנבך, דרומית מזרחית לפרנקפורט.

תוצאת תמונה עבור isis in europe

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי