הרחבת הגיוון: הביון הבריטי מתחיל לגייס סוכנים שנולדו במדינות זרות

הסוכנות הבריטית למודיעין חוץ MI6 מתחילה לגייס לראשונה סוכנים שנולדו במדינות זרות במטרה להרחיב את הגיוון בשורות הארגון ולמנוע הסתמכות על "אנשים שחושבים באותו אופן".

הטיימס ציטט גורם ממשלתי שסיפר כי לאחרונה בוצע שינוי בנהלים לגבי גיוס של בעלי אזרחות כפולה, וכעת יכולים להצטרף לסוכנות הביון גם מי שנולדו במדינה זרה ורק לאחר מכן הגיעו לבריטניה. עם זאת, אחד ההורים צריך להיות אזרח בריטי בעבר או בהווה או להיות "בעל קשרים משמעותיים לממלכה המאוחדת", ובחלק מהתפקידים יצטרכו המועמדים לוותר על אזרחות שאינה בריטית.

"המהלך נועד להעניק לנו גישה למאגר הכישרונות הגדול ביותר", הסביר הגורם. "אם מצמצמים את הקריטריון רק לבעלי אזרחות בריטית, מסיימים עם המון אנשים שהם בריטים ומסיימים של אוניברסיטאות יוקרתיות. אנחנו רוצים גיוון במחשבה, מקום עבודה מגוון, לא אנשים שחושבים באותו אופן".

ההחלטה מצטרפת לשורת מהלכים שנעשו בשנים האחרונות על מנת להרחיב את מעגל המגויסים לסוכנות. בשנת 2018, בוטלה התקנה שקובעת כי שני ההורים של המגויסים חייבים להיות ילידי בריטניה במטרה לאפשר גם לילדי מהגרים להצטרף. בשנה שעברה, ירד גיל המינימום לגיוס ל-18 במקום 21 בשל הצורך בצעירים שמכירים את הטכנולוגיה המודרנית.

תוצאת תמונה עבור MI6 agents

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי