מבזקי חדשות ליום 11-2-2021 . מתעדכן

*- חברת Siemens Mobility הגרמנית , חברת הבת בקונצרן הענק סימנס , חתמה על הסכם ענק ששוויו כ-23 מיליארד דולר להנחת 1000 ק"מ של פסי ברזל עבור רכבות מהירות ברחבי מצרים. התקנת פסי הרכבת יעשה בשיתוף פעולה עם 2 חברות מקומיות – Orascom Construction ו-  Arab Contractors.

תמונה

*- בעיר האדמיניסטרטיבית החדשה מזרחית לקהיר נבנה מתחם טקסים ומצעדים בסגנון פרעוני. מאז רצח סדאת לא התקיים מצעד בסגנון ועכשיו כנראה יחזור המנהג.

תמונה

תמונה

תמונה

*-  טורקיה מסיימת פרוייקט בניית מחנה צבאי בסומליה ליד מוגדישו לחופי הים. המחנה נקרא : Camp TURKSOM .

*- תמונות חדשות של מטוס הסוחוי-35 שנקנה ע"י מצרים ועורך טיסות ניסוי טרם מסירה בשמי מוסקבה.

תמונה

תמונה

*- שר הביטחון בני גנץ שוחח היום (ד') עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו בנוגע לאתגרים הביטחוניים במזה״ת ובסוריה בפרט. גנץ ושויגו סיכמו להמשיך בשיח החשוב בין רוסיה לישראל כדי לשמור על ביטחון הכוחות, וכן על הצורך בקידום צעדים הומניטאריים במרחב.

*- רעידת אדמה בעוצמה 7.9 בסולם ריכטר. המדינות שהושפעו: קלדוניה החדשה וונואטו 456 ק"מ מונואטו.

*- ייתכן שהפלת המטוס האוקראיני באיראן היתה פעולת פשע מכוונת ונוראית , כך עולה מהקלטה חדשה שנחשפה, בהקלטה נשמע ככל הנראה קולו של שר החוץ האיראני זריף בה הוא טוען, "כי יתכן שלא מדובר בטעות אנוש וזו פעולה מכוונת ."

*- ישראל : תרגיל "סערת ברקים" בפיקוד הצפון הגיע לסיומו.
במסגרת התרגיל, נבחנה הטמעת הלקחים מהאירועים המבצעיים האחרונים בגבול לבנון, חודדו נהלי הקרב והתוכניות האופרטיביות אל מול אפשרות של ימי קרב ותורגלו שיתופי הפעולה בין מערכי האיסוף, האוויר, המודיעין והאש. כמו כן, כלל התרגיל הפעלה של מערכת תקיפת המטרות האחודה של צה״ל – ״מעגל האש״.
בתרגיל נטלו חלק כוחות מפיקוד הצפון ולצדם כוחות נוספים מזרוע האוויר והים, מאגף התקשוב וההגנה בסב״ר, מאגף המודיעין וממשטרת ישראל.

*- נחשפה מטרת ביקורם המפתיע של סגן ראש הממשלה ושר החוץ של קטאר, השייח 'מוחמד בן עבדול ורחמן אל תאני, אתמול בלבנון : " לבנון והאזור ניצבים בפניי סיכונים ביטחוניים גדולים …".

*- דיווחים כי ארגון חמאס ניצל את הכאוס של מלחמת האזרחים בלוב כדי להקים קבוצה להברחת נשק שניסתה להבריח טילים נגד נ"מ וטנקים לעזה, כך עולה ממסמכים שהוצגו ל"טיימס ".

הקבוצה, שהוקמה על ידי מרואן אלשכר, שליח חמאס ללוב, קיבלה את העבודה להפנות נשק המיועד לשדות הקרב הלוביים דרך מצרים, הקבוצה השתמשה במתווכים וחמושים בחמאס בטורקיה ובקטאר כדי לעקוף את המצור הישראלי על עזה.

*- צבא לבנון: אמש, בין השעות 23:01-22:40, שני רחפנים של צה"ל נכנסו למרחב האווירי שלנו באזור העיירות וזאני ועדייסה לעומק של כ-200 מטרים – ואז שבו בחזרה לישראל.

*- טורקיה הודיעה כי היא פתוחה למו"מ לגבי שימוש במערכת S400 של רוסיה אם תקבל נשק אמריקאי מתקדם.

*- לאחר שהיחסים בין קטאר ומצרים השתפרו החלו מטוסי הנוסעים עוברים בתחום האווירי המצרי בדרכם ללבנון תוך הימנעות ממעבר בשמי סוריה.

*- שר החוץ הקטארי הגיע לביירות.

*- שתי כוחות משימה שבראשן עומדות נושאות מטוסים של חיל הים האמריקני החלו ביום שלישי בפעולות בממי ים סין הדרומי השנויים במחלוקת, בתצוגה האחרונה של יכולות ימיות מצד ממשל ביידן, כאשר התחייבו לעמוד איתנים נגד הטענות הטריטוריאליות הסיניות.

*- משלחת מהמודיעין הגרמני מבקרת בישראל.

*- איראן טוענת שנודע לה על הכוונה לחסל את מדען הגרעין, מוחסן פחריזדה, כבר 5 ימים לפני חיסולו בפועל.

*- #רוחני: אם קבוצת 5 + 1 תחזור להתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין, נחזור ונמלא את כל התחייבויותינו.

וברגע שוושינגטון תחזור להסכם הגרעין ותמלא את התחייבויותיה, נקיים אנחנו את כל התחייבויותינו.

*- האמירויות הודיעה כי בשנה הבאה יפתח אתר לשלוש הדתות באבו דאבי, שיהפוך למקום ללימוד ועבודת האל ל- "דת האברהם ".

*- במארב שבצעו לוחמי דאעש באזור העיר אלמיאדין שבמזרח סוריה נפגעה שיירה של צבא סוריה והמיליציות המשתפות פעולה איתם. בתקיפה נהרגו יותר מ-26 לוחמי מיליציות וצבא סוריה.

*- רוסיה מעבירה אימוני שריון לכוחות צבא סוריה באזור הקרוב לעיר חאלב שבצפון המדינה.

*- נשיא סוריה פיטר את יו"ר מועצת העיר חמה עדנאן יחיא אל-טייאר בגלל מעשי שחיתות וגניבה.

*- חברי המשלחות של פתח וחמאס חוגגים את ההסכם הפלסטיני בחסות מצרים. סינוואר שהיה בקהיר לא בא להצטלם בתמונה הקבוצתית אך ניתן בהחלט להבחין בנציג  תנועת הג'יהאד הנאמנה לאיראן בתמונה.

*- בלומברג מצטט בכירים טורקיים: "אנקרה פתוחה להבנות עם וושינגטון בנושא מערכת S-400 מתוצרת רוסיה, בתמורה לנשק ארה"ב. כמו כן אנקרה רוצה שתמורת הסכמתה וושינגטון תפחית את תמיכתה במיליציות הכורדיות הבדלניות בסוריה.

*- # איראן – לאחר ששר המודיעין האיראני "עלאווי" הצהיר כי המשך הסנקציות ידחוף את טהרן לקראת ייצור נשק גרעיני, סוכנות טסנים האיראנית מפרסמת מאמר שמתח ביקורת על הצהרת השר ומבקשת ממנו לשמור על דעותיו האישיות לעצמו.

*- היום נחגג יום המהפכה באיראן בהפגנות תמיכה במשטר.

אלא שלא הכל הלך כשורה. בעיר אספהן קרא הכרוז " מוות לאמריקה" ונענה ע"י ההמון שהגיע להשתתף בהפגנה – " מוות לרוחאני (נשיא המדינה)".