מבזקי חדשות ליום 8-2-2021 . מתעדכן

*- אבראהים אלאמין, (שופרו של נסראללה )עורך העיתון אלאחבאר, אחד המקורבים לנסראללה-

" למרות כל התקיפות שביצעה ישראל נגד שיירות הנשק לחיזבאללה, בכל זאת הצליחו עשרות אם לא מאות שיירות להגיע מסוריה ללבנון ולהביא נשק שנדרש לחיזבאללה לרבות נשק שובר שוויון. נשק זה הגיע בכמויות גדולות לא רק לחזית הגבול בין ישראל ללבנון אלא גם לחזית רמת הגולן. "

*- מקורות עירקיים דיווחו על שתי התקפות נגד שיירות אמריקאיות שהובילו ציוד לוגיסטי צבאי במרכז עירק.

Two attacks against US convoys carrying military logistics equipment in Iraq

*- בעיראק התקנאו בחידוני התנ"ך בישראל והחליטו לערוך חידוני בקיאות בקוראן . החידון החל ב- לפברואר ונמשך כמה ימים .

*- איראן – ארה״ב – ישראל:

בימים האחרונים מתקיימת סערה בעמודי וערוצי תקשורת רבים בישראל אודות החלטותיו של נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן בנוגע לציר הרשע האיראני כגון: הסרת הח׳ותים מרשימת הטרור האמריקאית, החזרת הסכם הגרעין והתמיכה מצד ביידן בחופש פעולה של צה״ל.

מוקדם יותר היום בראיון לרשת CBS האמריקאית נשאל ג׳ו ביידן האם יסיר את הסנקציות מאיראן על מנת להחזיר אותה למשא ומתן על הסכם הגרעין, תשובתו הייתה לא, הם צריכים להפסיק את העשרת האורניום קודם. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- זריף: טהרן היא זו שמציבה את התנאים לחזרה להסכם הגרעין, ולא וושינגטון/

*- כוחות משמרות המהפכה העבירו יחידות צבאיות שהגיעו אתמול לעיר אלבו כמאל, לעבר נקודות הצבא שלהן באזור אל-סינאא ואל-סיקה, דרומית לעיר.

*- שגריר ארה"ב באנקרה סטרפילד: רצינו להטיל סנקציות על כל המגזר הביטחוני הטורקי, אך במקום זאת, היטלנו סנקציות רק על יחידים. ציפינו לתוצאה מקובלת, אך בסופו של דבר שום דבר לא קרה. המדיניות של אמריקה לא השתנתה. אנו נמשיך לעבוד עם הכוחות הכורדים – ה- SDF להתעמת עם דאעש בצפון מזרח סוריה.

*- #אמריקה – 64% מהמצביעים הרפובליקנים טוענים כי הם יצטרפו למפלגה חדשה שטראמפ יקים. הסקר ציין גם כי 28% מהנשאלים העצמאיים ו- 15% מתומכי המפלגה הדמוקרטית הצביעו על נכונותם להצטרף למפלגה החדשה בראשות טראמפ. דווח כי טראמפ שוקל להקים מפלגה חדשה שהוא מתכוון לכנות "המפלגה הלאומית".

*- # דארעא – סיסמאות נגד מפקד הכוחות הסורים במספר כפרים ועיירות במחוז דרעא, שקראו לשחרור עצורים, אישרו שמירה על עקרונות המהפכה הסורית וקראו להשתתף בהפלת שלטון הדיקטטור בהפגנה שתערך ביום שישי.

*- #צרפת – מקרון: "לדעתי, שלום, ביטחון ויציבות לא יושגו באירופה ללא דיאלוג קפדני עם רוסיה."

*- # איראן – דובר הפרלמנט "קליבאף" ייצא מחר למוסקבה להעביר מסר לפוטין. יש לזכור כי לפני 10 ימים ביקר שר החוץ האיראני זריף במוסקבה. אז מה בדיוק הריץ את הבכיר האיראני כבר עכשיו עם מסר לפוטין ?

*- # איראן – לאחר שדוברת הבית הלבן הודיעה על כוונת ארצה לחזור להסכם הגרעין אם איראן תחזור, אומר זריף: "אם אמריקה תחזור להסכם תחילה, נחזור."

*- #דמשק – כוחות רוסיים חופרים בבית קברות במחנה ירמוך כדי לחפש אחר שרידי חייל ישראלי, לקראת מסירתו לתל אביב.

*- # אורניום – ירידה חדה במחירי האורניום בשוק הבינלאומי, דבר שיפגע במדינות אפריקה המייצאות את המינרל. הסיבה לירידה היא הביקוש החלש, עם סגירת 45 כורים גרעיניים יפניים והשעיית הפעילות הגרעינית הגרמנית.