רוסיה מרחיבה את מסלולי שדה התעופה חמיימים בסוריה. האמריקאים חושדים

הרשתות החברתיות מפרסמות בימים האחרונים תצלומי אוויר של מסלולי ההמראה ונחיתה בשדה התעופה הצבאי הסורי – חמימים הנמצא בצפון מערב סוריה.

כידוע בסיס חמימים הפך לבסיס הכוחות הרוסים בסוריה ובו גם נמצא חדר המבצעים הראשי של של הפעילות הרוסית בסוריה.

בעבר כבר פורסם כי ישנו קו "חם" בין חדר המצבעים הראשי של חיל האוויר הישראלי ("הבור") בקריה בתל אביב עם חדר המבצעים הרוסי בשדה התעופה חמימים הנועד לתאם את פעילות חיל האוויר הישראלי בשמי סוריה ולהימנע ממפגשים " לא מתוכננים" עם מגוון כלי הטייס הרוסיים הפועלים בסמכות וברשות בשמי סוריה.

על פי תצלום אוויר מתאריך ה-25 לינואר 2021  נראה כי בבסיס חיל האוויר חמימים בלטקיה הרחיבו את המסלול המערבי במהלך החודשים האחרונים, מה שאומר יותר יכולת לקבל את המטוסים הגדולים והעמוסים ביותר, כולל מטוסי תובלה כבדה ואולי גם לאפשר למפציצים אסטרטגיים לנחות ולשהות בבסיס זה.

כמו כן הורחב והוארך הקצה הדרומי של מסלול ההמראה המערבי של בסיס חיל האוויר חיים.

הפרשן הצבאי של האתר העיר כי "העבודות על הארכת מסלול הנחיתה הן חלק מעבודות שדרוג המסלול כולו, החלפת לוחות וביטון שוליים. המסלול מאפשר כבר כיום נחיתה של אנטונוב 124 בעומס מלא אך לא המראה ממנו. לזה נדרשים 3 ק״מ שזה המצב החדש שנוצר עם השלמת ההארכה."

תמונה מיום: 25/1/2021:

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

 

יש לציין כי כל השינויים שנערכו בחודשים האחרונים ע"י הרוסים בחודשים האחרונים לא נעלמה מעיני האמריקאים.

היום ,בעיתוי שעדין לא ברור , המריא לפנות בוקר,  מבסיס חיל האוויר האמריקאי באיטליה, סיגונלה – Sigonella  , מטוס לאיסוף מודיעין אלקטרוני   ,Boeing P-8A Poseidon , AE6888 , ועשה את דרכו למשימת איסוף מודיעין מול חופי סוריה.

תמונה

המטוס לאיסוף מודיעין אלקטרוני (ELINT) "גיהץ" במשך שעות את הנתיב  הבא:

לטקיה (בסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים) – טרטוס (בסיס חיל הים הרוסי ) – ביירות (הבסיס הימי של החיזבאללה)  .

תמונה

ההערכות הן כי המטוס אסף מודיעין גם על הפעילות הרוסית במערב סוריה תוך שהוא מנסה לברר מה החידושים האחרונים של הרוסים בשטח.

תמונה

תמונה

היו גורמים ברשתות החברתיות בסוריה שטענו כי למראה מטוס הביון האמריקאי המקדם הפועל מול הנוכחות הרוסית במערב סוריה המריאו מטוסי קרב רוסים מבסיס חמימים כדי ליירט את המטוס ולהרחיקו מהאזור , אך אין אישור לידיעה הזאת מכל מקור אמריקאי רשמי. יש לציין כי המטוס האמריקאי פעל במים בין לאומיים המותרים לטיסה לכל מדינות העולם.