תקיפת מחסני טילים איראנים חפורים בהרים שבמדבר הסורי. הסיפור מאחורי

הערב פרסם , כדרכו מדי ערב, מכון המחקר הסורי "נורס", את דו"ח אירועי היום, תחת ההאשטג #أحداث_اليوم הנכון ליום 4-2-2021 , ובין היתר כתב דיווח קצר ו-"תמים" למראה אך עם סיפור גדול אחרי.

הדיווח התמים ,עם הרבה מידע מעניין מאחור ,היה: طيران مجهول الهوية يستهدف مواقع للمليشيات الإيرانية في منطقة جبل البشري شرق الرقة.

תרגום הדיווח = כלי טייס לא מזוהים תקפו עמדות של המיליציות האיראניות באזור ג'בל אלבשרי , 55 ק"מ מערבית לעיר א-רקה.

جبل البشري – ג'בל אלבשרי : 

Bishri.png

מפה באדיבות ויקיפדיה

ניתן רק לציין כי לאחר תקיפות ישראל והאמריקאים ,עשרות פעמים, את אתרי המפקדות של המיליציות האיראניות במזרח סוריה כולל בבסיס האיראני הגדול ביותר בסוריה – "האימאם עלי" , וכן מחסני טילים ותחמושת רבים באזור ,בהם איחסנה איראן טילים בליסטיים שהיו מיועדים לשמש את קו הירי השני לעבר ישראל ועוד מדינות מהאזור … החלה איראן להוציא משם את מה שנשאר והעבירה את מערכות הנשק האסטרטגיות לאיחסון תת קרקעי במחסנים חפורים בעומק ההרים הנמצאים במערב מחוז א-רקה בעומק המדבר הסורי.

תוצאת תמונה עבור جبل البشري

תמונת אילוסטרציה

אחסנת הטילים הבליסטיים בתוך שרשרת הרים נועדה להקטין את ממדי הפגיעה במערכות הנשק שהאיראנים מנסים להציב במזרח סוריה.

הדיווח של היום מספר את הדרמה : גם ישראל וגם ארה"ב מאתרים ,באמצעות לווייני ריגול מתקדמים ביותר ואמצעי איסוף נוספים ,את כל אתרי האיחסון החדשים שהאיראנים חפרו, ושהושקע בחפירתם חודשי עבודה רבים וכן כסף רב , ובמועד המתאים הורסים את האתרי האיחסון באמצעות פצצות חודרות בונקרים.

כך משיג הכוח המפציץ 2 מטרות :

*- משמידים נשק אסטרטגי איראני המיועד לפעול גם נגד ישראל מאדמת סוריה .

*- מנסים את יכולות הפצצות החדשות המפותחות למטרות פגיעה במתקנים חפורים היטב עמוק מתחת לשכבות סלע שבהרים ומעריכים ,אחר כך ,את הניתן לשיפור , שינוסה במקצה הבא.

תוצאת תמונה עבור جبل البشري

לכל מי שפועל על האדמה הסורית ברור כי האיראנים משקיעים מאמצים בלתי נדלים ומשאבים כספיים אדירים על מנת לייצב במזרח סוריה מערך צבאי גדול ומצוייד היטב שיאפשר להם לפעול נגד מדינות האזור.

כרגע ,לא ניתן להבחין בהיחלשות הפעילות האיראנית בסוריה , וזאת למרות עשרות מתקפות מהאוויר שהכוחות שלהם שבסוריה עוברים כמעט מידי שבוע.

צריך לפעול הרבה יותר מזה כדי לאלצם לסגת מזרחה לאדמה עיראקית או בחזרה הביתה לאדמה איראנית.