מבזקי חדשות ליום 5-2-2021 . מתעדכן

*- דובר משרד החוץ בארה"ב- " אם שיחות הדיפלומטיה עם איראן ייכשלו צריך לזכור שנשיא ארה"ב הוא גם המפקד העליון של הצבא ולא נהסס להשתמש בכוח המתאים על מנת לשמור על האינטרסים שלנו ושל בנות בריתנו ."

*- אימון ארטילרי משותף של צבא רוסיה עם צבא אסד בכפר ג'ום מערבית לחלב שבצפון סוריה.

*- גם הבוקר נמשכת הפעילות בקו טהראן-דמשק. מטוס מטען איראני של חברת "פארס אייר קאשם" עושה את דרכו לסוריה.

*- משרד החוץ האמריקאי : " זה בלתי נסבל , נפעל לשנות את חוק קיסר …".

*- השר צחי הנגבי בראיון לאתר חדשות גרמני – עמדת ישראל על איום הגרעין האיראני: 'עימות אלים הוא המוצא האחרון'.

*- מקור ביטחוני בכיר מצבא סוריה מסר כי טילים ישראליים שוגרו מעל השטחים הכבושים, לפני שבסיסי ההגנה האווירית באזורי דמשק וקונייטרה החלו להתעמת איתם.

פיגוע הטרור גרם למותם של 7 לוחמים מהכוחות התומכים בצבא סוריה.

*- תקיפת מל"טים למפקדת מחנות המיליציה של חיזבאללה באזור ג'בל אל-בישרי באזור הכפרי המערבי של דיר אל אזור, עד לאזור הכפרי המזרחי של רקה. התקיפה מלווה בקול פיצוצים עוצמתיים ממערב לדיר אל אזור, בנוסף טיסה אינטנסיבית של מטוסי סיור לא ידועים. בזמן התקיפה באזור דמשק והדרום דווח על אנשי מליציות שברחו להסתתר בבתי תושבים באזור דיר אל אזור.

*- סוריה: אחד מטילי ההגנה האווירית נחת באזור אכראפיה סאהנאיה, נ.צ. :33°25'58.72" N 36°14'31.59" E  באזור אל-מסקן, בסמוך לפארק אל-בזיל, וגרם לכמה נפגעים.

*- איראן מתקרבת לשבטי דיר א-זור ושולחת להם נציג להזמין אותם לשתף פעולה.

אכרם אלחאדר, המכונה "שייח", נפגש עם זקני דיר א-זור ביום שלישי שעבר בערב, במעונו בסמוך למסגד אלחאדר הסמוך למטה של הכוחות הרוסיים שהוצבו בבנייני אלשועיבי בעיר מיאדין, מזרחית לדיר שאקר.

אל-חאדר הכין סעודת ארוחת ערב גדולה, במהלכה הוצעו יוזמות רבות לטובת המיליציות האיראניות, הוא אמר לנוכחים בפגישה כי הוא מבקש לגבש את היחסים בין שבטי דיר אזור והמיליציות האיראניות, והוא גם הבטיח תמיכה מהותית לנכבדים, בתמורה ל"שיתוף פעולה מוגבר עם מיליציות איראניות ".

ראוי לציין כי אל-ח'אדר הוא דמות שבטית מדיר א-זור, והוא נחשב לאחד מאנשי איראן באזור, הוא פועל ליישום פקודות איראניות בתמורה לתמיכה חומרית ופריבילגיות אחרות.

*- גניבת כבלים לתשתית אינטרנט נמשכת בדיר א-זור, שם מספר הגניבות הסתכם בכמעט 22, האחרון שבהם היה היום עם גניבת כבל האינטרנט שהתחבר לשכונת העובדים, על ידי גורמים במיליציה להגנה הלאומית.

*- המרכז הסורי לתאום עריקות מצבא סוריה דיווח כי בתחילת השבוע ערקו 0 חיילים אל צד המורדים במחוז אידליב.

*- חרירי הלבנוני הגיע לקהיר לקראת פגישה עם הנשיא המצרי א-סיסי.

*- משרד החוץ האמריקני אישר לפני מספר ימים כי ארה"ב לא תיסוג מסוריה בקרוב.

*- לאחר שטורקיה  לא הצליחה לרכוש נושאת מטוסים מבריטניה, היא החליטה לבנות אחת משלה.

טורקיה בונה בימים אלה נושאת מטוסים קלה "אנטוליה" ,שתוכננה על פי דגם הספינה הרב-תכליתית הספרדית "קרלוס 1", ונועדה לשאת מסוקים.

Image result for حاملة طائرات خفيفة "أناضول"

*-