מבזקי חדשות ליום 3-2-2021 . מתעדכן

*- לבנון: בחלוף שבוע מפרוץ ההפגנות האלימות במדינה על המצב הכלכלי הקשה והחלטת הממשל בלבנון להטיל סגר על המדינה המחאה עוברת גם לרשתות החברתיות.

ביומיים האחרונים החלו אזרחי לבנון וגם משפיענים להעלות לעמודי הטוויטר שלהם מידע על בכירי הממשל בלבנון ועל הונם הכספי תחת ההאשטג: #سيارات_الانهيار

ההאשטג והטרנד תופסים תאוצה ברשתות החברתיות במהירות, למעלה מעשרות אלפי פוסטים בנושא נכתבו על ידי אזרחי המדינה שסובלים מעוני ותנאים סוציו-אקונומים לא טובים בעוד בכירי הממשל חיים כאצילים.

(קרדיט: עולם החדשות בטלגרם)

*- סוגי הטילים הבליסטיים שברשות איראן:

*- ‏ההפיכה במיאנמר: הצבא הורה על סגירת שדה התעופה עד לחודש מאי לפחות.

*- שר החוץ האמריקאי לשעבר – מייק פומפאו : אנחנו יודעים שסין מעלימה עיתונאים . אנחנו יודעים שהיא משתיקה רופאים. סין השחיתה את ארגון הבריאות העולמי.  את זה אנחנו יודעים . צריך להטיל על סין את האחריות על מה שהיא עשתה לעולם ולארה"ב.

*- ‏הדיווח לפיו גורמי ביטחון מזהירים כי ביטול מכירת האף 35 לאמירויות יפגע בנורמליזציה עם ישראל סותר את החשש שצוטט מפי גורמים אחרים במערכת הביטחון ולפיו מכירת אף-35 לאמירויות תפגע ביתרון הצבאי של ישראל. אולי ההסבר מצוי בעובדה כי הקבינט המדיני ביטחוני לא התכנס כבר חודשיים.

‏היחידים שאינם מתרגשים מהשהיית מכירת האף-35 לאיחוד האמירויות ע"י ממשל ביידן הם איחוד האמירויות. הם נשמעים מאוד אופטימיים לגבי המכירה וגם לגבי הרחבת קשרי הנורמליזציה עם ישראל. ( אינטלי טיימס)

*- בהמשך להודעת האיראנים כי הם מפעילים כרגע צנטריפוגות מתקדמות בעלות תכולה הגדולה פי 4 מהצנטריפוגות שפעלו במתקן בעבר וכי הם בתהליך של התקנת  צנטריפוגות נוספות, מעיר הפרשן הצבאי של האתר כי " איראן מפעילה בסך הכל עד כה 60 צנטריפוגות של דור ראשון, 148 צנטריפוגות של דור שני ומעשירה אורניום עד לרמה של 4.5 אחוז" (מה שנכתב במסמך).  זה קטע של "תחזיקו אותי" או סחיטה באיומים. בכמות כזו של צנטריפוגות הם יכולים לעבוד עוד הרבה מאוד זמן ולא יהיה להם חומר בקיע רלוונטי, לחומר מספיק לפצצות (צריך הפעלה של 3000 מהדור הישן ולפחות חצי מזה מהדור החדש) המטרה של האיראנים היא רק לאיים ולהראות שיש להם את היכולת להפעיל צנטריפוגות מהירות".

*- 2 מטוסי קרב מדגם טייפון של חיל האוויר הבריטי הפציצו מתחם מערות בעיראק בו מסתתרים כוחות דאעש ושם הם גם מסתירים את מערכות הנשק שלהם.

תמונה

*- הופעה רשמית ראשונה של טיל שיוט  מסוג SCALP ו-"טליוס" – פוד תקיפה מתקדם לטווח ארוך יחד עם חבילת הציוד והחימוש של מטוסי הקרב רפאל של חיל האוויר המצרי. כזכור לחיל האוויר המצרי יש כרגע טייסת  המונה 24 מטוסי קרב רפאל מתוצרת צרפתית  והם כרגע במו"מ מתקדם לרכישת טייסת נוספת של מטוסים אלו.

יש לציין כי צרפת מנסה זה זמן רב לספק לחיל האוויר המצרי טילי שיוט מוטסים לטווח ארוך , אך היות והטילים הצרפתים מכילים רכיבים אמריקאים , הפנטגון הטיל איסור לספק טילים אלו למצרים . ההספקה הנוכחית רומזת שככל הנראה האמריקאים נתנו את הסכמתם לאחרונה או שהצרפתים החליפו את כל הרכיבים האמריקאים במערכת נשק זאת לרכיבים מתוצרת שאינה אמריקאית.

תמונה

תמונה