מבזקי חדשות ליום 2-2-2021 . מתעדכן

*- מחוז חאלב – המצפה הסורי לזכויות אדם מודיע: ב-24 השעות האחרונות נהרגו 19 בני אדם, בהן שתי נשים, חמישה ילדים וחמישה חיילים מחטיבת אל-חמזה. בנוסף נפצעו 64 בני אדם, בעקבות שלושה פיצוצים שפגעו באזורים שונים בחאלב.

הפיגועים אירעו באזורים הכפריים הנשלטים על ידי מיליציות הנתמכות ע"י טורקיה. שמונה בני אדם, בהם ארבעה ילדים, נהרגו בפיצוץ מכונית תופת ברובע אל-סנעה בעיר עפרין. חמישה מאנשי גדודי אל-חמזה נהרגו, כשמכונית תופת התפוצצה במחסום "אום שאקף" באזור מזרח חאלב.

*- הג'יהאד האיסלמי מודיע כי מזכ"ל תנועת הג'יהאד האיסלאמי זיאד אל-נחלה, קיבל הזמנה רשמית ממצרים להשתתף בדיאלוג הלאומי המתוכנן להתקיים בקהיר באמצע השבוע הבא.

בהמשך להזמנת מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי לקהיר בשבוע הבא, אומר כעת חבר הלשכה המדינית של החמאס, מוסא אבו מרזוק: הוחלט לדחות את ישיבת הסיעות בקהיר עד לאחר ה-15 בפברואר. לא נמסרה סיבת הדחייה.

*- ראש ממשלת הרשות מוחמד איברהים א-שאתיה: הארכת מצב החירום לחודש נוסף החל מהבוקר. המנה הראשונה של חיסוני קורונה תגיע באמצע פברואר. 

*- דובר משטרת רמאללה לואי א-רזיקאת: 4 מבוקשים נעצרו בעיירה באטיר, מערבית לבית לחם, בחשד למעורבות ברצח ביטא לפני מספר חודשים.

*- מזכ"ל תנועת הג'יהאד האסלאמי זיאד אל-נחלה הגיע למוסקבה, בראשות משלחת מהתנועה בביקור רשמי בהזמנת משרד החוץ הרוסי.

(קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- עכשיו בדמשק- תופעה יחסית נדירה הנקראת ערפל קרינתי radiation fog :

*- הפיכה צבאית במיאנמר (כ 60 מליון תושבים): הצבא עצר את מנהיגת המדינה זוכת פרס הנובל לשלום

מנהיגת המדינה אונג סן סו צ'י ובכירים אחרים נעצרו בלילה הצבא הכריז : תפסנו את השלטון לשנה. בטענה שהבחירות בנובמבר היו מזויפות.

*- תושבי ערי לבנון חוזרים שוב לימים של הפגנות ומחאה בימים האחרונים. בדיווחים בתקשורת נאמר כי עד כה נהרג מפגין אחד כתוצאה מההתנגשויות בין המפגינים למשטרה בטריפולי בצפון המדינה.בכירים בלבנון טוענים שערב הסעודית דוחפת את התושבים להחריף את המשבר עד אשר יבשיל למהומות בכל רחבי המדינה.

*- אבן דרך נוספת בפיתוחי כיפת ברזל: מנהלת חומה במפא"ת במשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מורכבת בגרסה מתקדמת של כיפת ברזל.*

מנהלת חומה במפא"ת במשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של כיפת ברזל, המהווה אבן דרך חשובה בפיתוח המערכת. הניסוי בוצע בבסיס במרכז הארץ והשתתפו בו לוחמי מערך ההגנה האווירית, מערך הניסויים של חיל האוויר וזרוע הים.
במהלך הניסוי נבחנו מספר תרחישים המדמים איומים עתידיים שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות ביבשה ובים. כיפת ברזל בתצורתה החדשה עתידה להיקלט מבצעית בחיל האוויר. המערכת תשולב גם על גבי ספינות סער 6 ותהווה חלק מרכזי מהיכולת להגנה על המים הכלכליים של מדינת ישראל.

*- לפי דיווחים בלבנון רחפן צה"לי הופל על ידי החיזבאללה בדרום לבנון ליד העיירה בלידה.

דובר צה"ל: לפני זמן קצר, במהלך פעילות מבצעית של כוח צה״ל בגבול לבנון, נפל רחפן של צה"ל בשטח לבנון. אין חשש לדלף מידע.

התקשורת הצבאית בחיזבאללה: ההתנגדות הפילה מזל"ט ישראלי והוא נמצא כעת בחזקתנו.

*- ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי והודה לו על המאמצים של ממשלתו לשמור על נציגי ישראל בעקבות אירוע הטרור ליד שגרירות ישראל בהודו. ראש ממשלת הודו ציין כי ארצו מחוייבת לביטחון אנשיני וכי הודו תמשיך לשתף פעולה עם ישראל במאבק בטרור.

*- שר החוץ האמריקני בלינקן אומר כי כעת איראן יכולה להיות במרחק 'שבועות' מחומר לבניית פצצה גרעינית – NBC.

*- איראן מאשימה את ישראל ב" סחיטה " של ג'ו ביידן בהתנגדותה להסכם הגרעין .

*- בעקבות פריסתם לאחרונה של מטוסי קרב אמריקניים מסוג B-52 באי גואם למשימת הרתעה נגד סין, נושאת המטוסים תיאודור רוזוולט עגנה גם היא מחוץ לאי.

*- היום הוצגה על ידי איראן רקטה חדשה(Zuljanah), שיכולה לפי הדיווח להגיע למסלול לוויני נמוך עם לווין מתוצרת מקומית.