אבו עיסא: אחד מאנשי טהראן במזרח סוריה ותפקידו בביסוס הנוכחות האיראנית

פיקוד משמרות המהפכה  האיראנים בעיר אלבוקמאל  החליט להביע את אמונו ביוסף מחמוד אל-חמדאן אבו עיסא- يوسف محمود الحمدان أبو عيسى, ומינה אותו למפקד הבכיר של מיליציית פוג' -47 הנאמן להם.
אבו עיסא (בן 40) מגיע מהעיירה אלחמדאן -الحمدان  שבאזור הכפרי המזרחי של אלבוכמאל, ועבד בתחילת המהפכה הסורית, בשנת 2011, עם אחיו במדינת קטאר, והיה ידוע בקשריו עם המודיעין הסורי, ואף שיתף פעולה עם שירותי הביטחון.

בשנת 2014 שב לסוריה ושהה אז באזור הנתון לשליטת "המדינה האסלאמית" (דאעש) במשך שנה, לפני שנמלט לדמשק והצטרף לשורות "משמרות המהפכה האיראנים", וחזר עימם למחוזו. , כדי להילחם ב"מדינה האסלאמית ".
אבו עיסא מפקח כיום על פעילויות הפוג', כמו אימונים צבאיים או ספורטיביים. הפוג' מסווג כאחד הזרועות הביצועיות החשובות ביותר של איראן במזרח סוריה בכל הקשור לתהליכי שיוך, גיוס, ארגון מחסומים ופיקוח על הפעילות המבצעית ותשלום משכורות ללוחמי  פוג' -47.

הוא מתגורר בשכונת ג'מיעאת – الجمعيات ליד בית החולים עאישה – عائشة, לאחר שהישתלט על ביתו של איש צבא סוריה החופשי לשעבר.         הוא קרוב מאוד למיליציות האיראניות ולמיליצית "אלחשד אלשעבי" העיראקית בגלל נאמנותו הרבה לטהרן ואימוצו את הדת השיעית, שהפכה אותו למקור אמין עבורם.

בין מקורביו הבולטים ביותר של אבו עיסא, קצין המודיעין  של פוג' -47 מוחמד אל-ד'אקר – محمد الذاكر  וקצין הגיוס בפוג' –  זכי משהדני – زكي مشهداني , רכז הפיוס וההשתייכות של הפוג' –  אחמד נעמאן – أحمد نعمان, מנהל העיירה סיאל – السيال – סמי אל-ג'די, המפקד האיראני הכללי המכונה "חג'  אלעסכרי", וחג'ג' קמיל האיראני- רכז היחסים הכלליים  וחג' אמיר אל-אפגאני – האחראי על גזרת באדיה ונהר הפרת במיליציית " פאטמיון " בנוסף למפקדים איראניים ואפגנים אחרים.

איראן מנסה, כל העת, להעניק משרות פיקודיות לתושבי האזור כדי להשפיע עליהם ועל קרוביהם ולפתות את בכירי השבטים בכסף, במשרות ובנשק.