סוריה ורוסיה מגבירים מאוד את המאמץ לטהר את המרחב המדברי מכוחות דאעש

ביירות, לבנון (9:20 בבוקר) – הצבא הערבי הסורי (SAA) נאלץ להגביר את פעולותיו הצבאיות במרכז ומזרח סוריה השבוע, לאחר מארב נוסף על אוטובוס נוסעים שעשו כוחות  המדינה האיסלאמית  (דאעש).

על פי מקור בשטח במחוז חומס, הצבא הערבי הסורי וכוחות הצבא הרוסיים שלחו תגבורת לאזור משולש פלמירה, על רקע אופנסיבה חדשה לחיסול שרידיה האחרונים של המדינה האסלאמית.

בין האזורים אליהם נפרס התגבור הסורי והרוסי היו אזורי פלמירה, מזרח חמה ודרום א-רקה, אשר נכבשו בעבר על ידי המדינה האיסלאמית בתקופת שלטון הטרור שלהם בין השנים 2014-2018.
בנוסף לזרם הכוחות היבשתיים, חיזקו כוחות האוויר הרוסיים והסוריים את תקיפותיהם נגד מאחזי כוחות דאעש, תוך שהם מבצעים סריקות נרחבות בכל אזור  המדבר הסורי (בדיה אלשאם).

בסרטון חדש שפורסם השבוע ניתן לראות את מסוקי חיל האוויר הערבי הסורי (SyAAF) כשהם מבצעים סריקה באזור המדבר הסורי (בדיה אלשאם) ומאבטחים את תנועת כלי רכב אזרחיים לאורך הכביש הבינלאומי פלמירה (תדמור) -דיר א-זור.

גורמים יודעי דבר במזרח סוריה מדווחים כי לאחרונה הגבירו האיראנים מאוד את נוכחותם הצבאית באזור העיר תדמור ובמיוחד בשדה התעופה הצבאי הסמוך לעיר.