זה רק חלק מהמו"מ : איראן מסרבת לבטל צעדיה להאצת תכנית הגרעין

טהרן לא תקבל את דרישותיה של ארה"ב לבטל את הצעדים שעשתה להאצת תוכנית הגרעין שלה לפני שוושינגטון תסיר ממנה את העיצומים. כך אמר שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף במסיבת עיתונאים באיסטנבול. זריף אמר כי הדרישה "לא מעשית ולא תקרה". (רויטרס)

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר כי " כל הפעולות שהאיראנים עשו בשנה האחרונה נועדו למצב הזה של החלפת ממשל ועליית ביידן. אפילו האיראנים לא חלמו כנראה כמה אוהד צפוי להיות הצוות של הנשיא בעניין הגרעין. האיראנים הכניסו עיזים והאיצו פעולות (לפחות הצהרתית) ברמות העשרה, כמויות, פיקוח ופיתוח. המטרה היא לייצר תמורות לצורך המשא ומתן על ההפרות ללא השיח על השלב הבא.

מנגנון הסרת סנקציות יופעל מהר מאוד בתמורה לחזרה הדרגתית להסכם, כל צד יחזור להסכם הישן. אז יתחיל המשא ומתן האמיתי על הסעיפים שלכאורה הממשל רוצה להוסיף כמו הארכת תוקף ההסכם, הכללת הטילים והטרור ועוד. כאן האיראנים לא יוותרו ואם יתפשרו חלקית זה יהיה בתמורה לכספים גדולים שהם כבר עכשיו שמים על שולחן המו"מ. פיצויים על אובדן הכנסה בשנות טראמפ. הכספים כמובן ימצאו עצמם מזינים את תעשיית הטילים, הטרור והתפשטות המהפכה."