מבזקי חדשות ליום 30-1-2021 . מתעדכן

*- דיווחים זרים: פיצוץ עז נשמע סמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי שבהודו.

עדכון ממשרד החוץ: לפני זמן קצר אירע פיצוץ סמוך לשגרירות ישראל בהודו. לא היו נפגעים בפיצוץ ואין נזק לבניין. לכל השליחים ועובדי השגרירות שלום. האירוע נמצא תחת חקירת הרשויות בהודו אשר עומדות בקשר עם הגורמים הישראלים הרלוונטים. שר החוץ מעודכן באופן שוטף באירוע והנחה לנקוט בכל צעדי הביטחון הנדרשים.

המרחק מהשגרירות והמטען המאולתר שמראה על חובבנות, מלמד לכאורה שהאיראנים לא קשורים. יש דיווח שהיה טקס עם ראש הממשלה מודי באזור הפיצוץ, לכן ייתכן שזה אירוע פנימי ולא מכוון לשגרירות.

במערכת הביטחון מתייחסים לפיצוץ בהודו לפי שעה כאל אירוע פח"עי שכוון לישראל. ברקע: האיום האיראני לפגיעה בנציגות ישראלית בחול כנקמה על חיסול פאחריזאדה. באחרונה חידדו במשרד החוץ את נהלי האבטחה לנציגויות ישראל בעולם. שגריר הודו בישראל התקשר למנכל משרד החוץ אלון אושפיז ואמר כי הודו תעשה ככל יכולתה להגן על נציגויות ישראל בהודו ועל השליחים הישראלים. בחמש בערב בשישי השגרירות הייתה ריקה. המטען היה קטן למדי וכך לא גרם לפגיעות משמעותיות. כזכור האיראנים כבר ביצעו פיגוע נגד שליחים ישראלים בהודו לפני מספר שנים כנקמה על חיסולים שיוחסו למוסד הישראלי באיראן. ( קרדיט:אור הלר)

תמונה

*- משרד הייצוא הסיני: בשנת 2020 ייצאה סין יותר מ-220 מיליארד מסכות פנים. ממוצע של 40 מסכות לאדם, בעולם. בנוסף הייצוא הסיני ייצא 3 מיליארד פריטי ציוד מגן וערכות בדיקה. ההכנסה למשק הסיני 53 מיליארד דולר.

*- מטוס הדור 5 הראשון מדגם סוחוי 57  יצא מפס היצור ונמסר לחיל האוויר הרוסי.

*- רוייטרס: רוברט מאלי התמנה לתפקיד השליח של ביידן לנושא איראן.

*- טורקיה – שר החוץ האירני מוחמד ג'וואד זריף, שנמצא באיסטנבול נפגש בשעה זו עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כדי לדון בסוגיות דו-צדדיות, בהתפתחויות אזוריות ובנושאים בינלאומיים.(יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- סדרת מנויים של ערבים אמריקאים לתפקידי מפתח בממשל החדש. בהם גם תומכי BDS
— הדיפלומט הארי עמר ממוצא לבנוני ,מונה לתפקיד מפתח במשא ומתן (שטרם הוגדר) בתחום ישראלי – פלסטיני
— ריימה דורין ילידת קליפורניה ממוצא פלסתיני, שמונתה לסגנית מנהל משרד החקיקה של הנשיא – תפקיד רב חשיבות בעיצוב המדיניות בבית הלבן,לפי אתר jns בשנת 2002, כשהייתה סטודנטית באוניברסיטה בקליפורניה, התבטאה דודין באופן שמתפרש בתמיכה במחבלים מתאבדים."מחבלים מתאבדים הם המוצא האחרון של עם נואש" אמרה.היא גם השתתפה בהפגנות שהביעו תמיכה בחרם על ישראל.
מינוי נוסף הוא מינוי של מאהר ביטאר למנהל המודיען במועצה לביטחון לאומי. בעברו, הוא ביב פעיל באירועים שארגנו תנועות bds.
— זיאד אסאלי מייסד "כוח המשימה האמריקני לפלסטין" בירך על המינויים הללו בממשלו של ביידן. הכתבה במלואה במקור ראשון.

*- הנגיף סיני חיסון רוסי – מחאה ברשתות חברתיות באיראן על החלטת חמינאי לאסור חיסונים מערביים.

*-שגריר איראן בבייג'ינג הודיע כי סין תעניק לאיראן גישה למערכת המיקום הלווינית שלה BeDou.

*- חוקרים בברזיל איתרו חולים שנדבקו ב2 ווריאנטים שונים של הקורונה בו זמנית.

*- טוני בלייר- המצב כיום הוא אינו אפילו הסוף של ההתחלה.

*- מדענים מגדירים את מהירות התפשטות הווריאנט הדרום אפריקאי כ-'נוראית'. עקבותיו נמצאים כבר ב-32 מדינות. מצב ההתפשטות שם הוגדר כ- 'יצא משליטה'.

*- יותר ויותר מדענים בעולם תמימי דעים שעל יצרניות החיסון לקורונה לצאת למקצה שיפורים חדש , מה שיצריך עוד חודשים ואולי שנים של מאמץ מחקרי יקר מאוד.
החברות נערכות, אבל כיאה לגוף מסחרי הן מנסות להטיל את הוצאות המו'פ על הממשלות ולהוריד את הסיכון מעליהם. דבר אחד נראה בטוח- החיסון בעתיד לא יהיה זה של היום.

*- גרמניה אוסרת לחסן בני 65 ומעלה עם החיסון של אסטרה-זנקה. הסיבה הרישמית – פחות מדיי נתונים.
והאמיתית¿ כנראה תמותת יתר.

*- גם הלילה עימותים סוערים בין מפגינים לכוחות צבא ושיטור לבנוניים בטריפולי שבצפון המדינה.
ברקע ההפגנות: הסגר הממושך, הרעב והמצב הפיננסי הגרוע בלבנון.

*- מנכ"ל פייזר אמר שהקורונה כאן ויישאר איתנו כנראה לעד , ונצטרך לקחת חיסון כל שנה.