מבזקי חדשות ליום 29-1-2021 . מתעדכן

*- נגיף הקורונה עם המטציה הדרום אפריקאית התגלה לראשונה בארה"ב. ואיך אומרים האמריקאים ? ומכאן….השמיים הם הגבול .

*- סוכנות הידיעות הסורית – step: ירי של מל"ט לא מזוהה לרכב השייך למיליציית חיזבאללה העירקית (קטאיב) בסביבת העיירה אל-טביה, ממערב לדיר א-זור.

*- זה היום החמישי ברציפות שנכנסים שיירות של משאיות שמובילים קמח מעירק דרך מעבר אל-בוקמאל – אלקיים, שרובן עוברות לעבר נפת דמשק, בעוד שחלקן פורקות בעיר דיר א-זור. ..

*- ברקע התרגילים הצבאיים שעורכת ישראל, הג'יהאד האיסלמי באיום חדש: נגיב לכל פעולת תוקפנות של האויב הציוני. האויב לא יישאר ללא מענה. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- נתניהו בנבטים בנגב: "אין יותר דבר כה שלום קר. גם בהסכמי השלום הקיימים (עם ירדן ומצרים) דברים משתנים (לטובה). אני זהיר כדי לא לחשוף הכל".
לגבי האפשרות שארה"ב תחזור להסכם הגרעין עם איראן אמר נתניהו, "אם חוזרים להסכם הגרעין הקיים זו תהיה טעות. אני מקווה שהם לא יעשו את זה". (אריאל כהנא)

*- ראש ממשלת ירדן הגיע היום לבגדד לביקור. ירדן חוששת מאוד מפעילות איראני על הגבול המזרחי שלה משטח עיראק . לאחר שאיראן כבר החלה להטריד את סעודי מאותו כיוון.

*- גשר אווירי ממצרים ללבנון לעזרה בלחימה בקורונה.

*- אל תחבק את ילדיך גם אם התחסנת, מזהיר המומחה

בריטים לא צריכים לחבק את ילדיהם אפילו לא אחרי שהם מחוסנים, כך הדגיש מומחה, על רקע אזהרות כי מיליונים עשויים להתחיל להתעלם מכללי הריחוק החברתי.

מדענים הביעו חשש שמקבלי חיסון COVID-19 ירגישו רגועים יותר בהתרחקות חברתית, מה שעלול "לקזז" את היתרונות של תוכנית החיסון הלאומית.

כשנשאלה האם אנשים שקיבלו את החיסון יכולים לחבק את ילדיהם, אמרה ג'נט לורד, מנהלת המכון לדלקות והזדקנות של אוניברסיטת בירמינגהם: "בהחלט הייתי ממליצה לא לעשות את זה כרגע כי כפי שאתה בוודאי יודע עם החיסונים שהם לוקחים. מספר שבועות לפני שהם יעילים באופן מקסימלי. "

"קיים סיכון ששינויים בהתנהגות עשויים לקזז את יתרונות החיסון, במיוחד בחודשים הראשונים של הפעלת החיסון."

*- פרופורציות רבותיי- אנגליה חסרת אונים בטיפול בקורונה. חצתה את 100 אלף המתים. נמצאת בסגר כולל.
המצב לא משתפר. בצעד של יאוש הם מאריכים עכשיו את הסגר בעוד 8 שבועות….. ואין מושיע.

שמעתי ש… 'הייאוש בלונדון יותר נוח' .

*- ישראל קיבלה ציון "מספיק" (60 מתוך 100) במדד השחיתות הבינלאומי, יחד עם בוטסוואנה, ברוניי, ליטא וסלובניה, ו-9 מקומות בלבד מהקו האדום (ציון 50). איחוד האמירויות וקטאר נמצאות מעלינו ונתפסות כפחות מושחתות.(כלכליסט)

*- משלחת של הטליבן הגיעה לביקור במוסקבה.

*- ד"ר פאוצ'י מזהיר כי  מצב הקורונה "יכול להחמיר" בהתחשב במוטציות החדשות

ד"ר אנתוני פאוצ'י הזהיר אתמול (חמישי) כי המצב של נגיף הקורונה בארצות הברית "עלול להחמיר", למרות הנתונים המשופרים האחרונים, כשהוא מצטט את האיום מגרסאות חדשות ומדבקות יותר של הווירוס.

"אני חושב שזה עלול להחמיר", אמר פאוצ'י, המומחה הבכיר למחלות זיהומיות בממשל בראיון לרשת- MSNBC. לדבריו, בעוד ש"אנחנו בהחלט רואים, למרבה המזל, עליה במספר המקרים ", לעומת זאת," הדבר המטריד עכשיו, שאנחנו באמת צריכים לפקוח עין עליו, הם המוטציות האלו. "

המוטציה הקשה ביותר מבחינת החיסונים היא זאת שהגיעה מדרום אפריקה.

*- למעלה מ-8500 אנשים סיעודיים בבתי אבות בניו יורק שמתו לא נספרו במניין מתי המגפה .

*- החיסון של פייזר לנגיף הקורונה פחות יעיל בטיפול במוטציה הדרום אפריקאית .

*- סוכנות הבריאות העולמית לא מאשרת לנשים בהריון להתחסן עם התרכיב של חברת מודרנה.

*- המוטציה האנגלית של נגיף הקורונה כבר התפשט ב-26מדינות ברחבי ארה"ב.

Furbetti dei vaccini: siero anticovid a personale non sanitario