המערך האיראני לגיוס מתנדבים במזרח סוריה והתחרות מול הרוסים

פיקוד משמרות המהפכה האיראנים בדיר א-זור הציב תנאי חדש למי שירצה להצטרף למיליציה שלו, והוא להסכים לבצע את משימותיו בכל מדינה שטהרן תרצה, בין אם זה עירק, לבנון, תימן, לוב או מדינות אחרות.

הדלת להצטרפות IRGC בדיר א-זור עדיין פתוחה, והיא נמצאת כיום במרכז נאסר האיראני ברחוב פורט סעיד, בניהולו של חג'ג 'מיסאם אל-איראני.

בדרך כלל המתגייס עובר קורסים בתחומי הדת והתרבות שבאמצעותם הוא לומד את הדוקטרינה השיעית, וניתן לו החופש לבחור באחת המיליציות, כמו "פאטימיון", "הגדוד ה -47" , "חטיבת זינביון ", או " חיזבאללה הלבנוני".

לחיזבאללה יש תנאי מיוחד, שהוא שעל המתגייס להיות דבק בזרם השיעי, ובתמורה הוא מקבל שכר שהוא הגבוה ביותר מבין המיליציות האיראניות, ומגיע ל -300 אלף לירות, בנוסף ההשתייכות אליו נחשבת קבועה ולא זמנית.
מה שמגדיל את הביקוש בקרב הסורים במחוז להשתייך אליו.

מצד שני, קיים מצב של חוסר שביעות רצון בקרב אנשי מיליציית "ההגנה הלאומית" בגלל משכורותיהם הנמוכות, הנאמדות בכ -50,000 לירות סוריות, מה שגורם לחלקם ללכת למיליציית "חיזבאללה" ולהצטרף אליה.

החיפוש אחר המשכורת ויתרונות אחרים

לפני כשנה, "חיזבאללה" הלבנוני עצר את הדלת להצטרפות לשורותיו בנפת דיר א-זור, וסגר את משרדו בשכונת אל-ג'ורה, רק כדי לחזור לפני מספר ימים ולהודיע על פתיחת הדלת לגיוס בבניין פיתוח כפרי בשכונת הרבש, ובניין המכללה להנדסת אלקטרוניקה בדיר א-זור.

נפת דיר א-זור עדה לתחרות על גיוס לוחמים בין רוסיה, שפתחה את הדלת להשתייכות בשכר מפתה שנע בין 200 ל -300 דולר להגנה על מתקני הנפט, או להצטרף לגייס 5 בשכר של 200 דולר לחודש.

הזיקה למיליציה האיראנית נהנית מהשפעה וחופש בסחר בסמים ובביזה, כדי לפצות על המשכורת המוגבלת אצל מי שמקבל את זה.