הרמטכ"ל מכין את הקרקע לתקיפת מטרות אזרחיות בלבנון במלחמה נגד חיזבאללה

הרמטכ”ל, רא״ל אביב כוכבי, בנאום במכון ה-Inss:

"האויב בחר למקם את עצמו במרחב העירוני. הוא בחר למקם את האמל"ח, לרבות הטילים והרקטות במרחב העירוני… הוא מכוון על עפולה, ועל מטולה, ועל גוש דן – אלפי טילים ורקטות בהיקף חסר תקדים.

תקיפת משגר טילים בודד, בתוך או בצמוד לבית מאוכלס, תמנע פגיעה בבית דירות בישראל וכך תמנע פגיעה בעשרות אנשים. חובתנו לתקוף את המשגר הזה. חובתנו לתקוף גם את עשרות ומאות המשגרים הפרוסים בשטח.

זו הזדמנות וחובה מבחינתי להזכיר לאזרחי מדינת ישראל בצורה הכי ברורה שביום פקודה, במלחמה, יפלו כאן הרבה מאוד טילים ורקטות וזה לא יהיה פשוט.
אל מול האיום הזה אנחנו נעמיד תקיפה נרחבת ביותר, שתכלול את תקיפת הטילים הרקטות והאמל״ח. בין אם בשטח פתוח, ובין אם בצמוד, או בתוך, בניינים.

אם הסכם הגרעין מ-2015 היה מתממש, בסופו של דבר איראן הייתה יכולה להתקדם להשיג לעצמה פצצה, מכיוון שההסכם לא כלל הגבלות שימנעו את זה בסופו.
כל דבר שדומה להסכם נוכחי או להסכם משופר הוא דבר רע – שאסור לאפשר אותו.
אני מבקש להבהיר את עמדתי – חזרה להסכם הגרעין מ-2015, ואפילו אם יושג הסכם משופר, הוא יהיה הסכם רע ברובד האופרטיבי והאסטרטגי, ולכן אסור לאפשר הסכם כזה.

הנחיתי את צה"ל להכין מספר תוכניות אופרטיביות בנוסף לתוכניות שקיימות, ואנחנו שוקדים על התוכניות האלה, ונפתח אותן במעלה השנה הקרובה. מי שיחליט על הפעלתן – הוא כמובן הדרג המדיני. אבל התוכניות צריכות להיות על השולחן, מתורגלות ומוכנות לפעולה".

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר כי במבצע ״משקל סגולי״ צהל השמיד את כל מערך הרקטות ארוכות הטווח כולל כאלה שהיו בתוך בתים פרטיים של פעילים על משפחתם. בסבב הבא יש אלפי מטרות כאלה כולל בניינים שלמים בערים הגדולות. יש לצה"ל את החימוש והיכולת לפגוע ולהשמיד מרתף של בניין בלי להקריס אותו אבל לא תהיה קוסמטיקה וכירורגיה במלחמה הבאה.

בכל דקה הפלנו פצצה": צפו בחיסול הרקטות למרכז במלחמת לבנון השנייה

קרדיט לתמונת השער : ויקיפדיה