מבזקי חדשות ליום 27-1-2021 . מתעדכן

*- פיקוד ההגנה האווירי בצפון אמריקה (NORAD) הודיע הלילה על חדירתם של שני מטוסי טופולב Tu-142 של הצי הרוסי באזור אלסקה.

לאחר שהוזנקו מטוסי קרב אמריקניים לאלו הרוסים, דיווחו הטייסים הרוסים כי הם נמצאים במרחב האווירי הבינלאומי וכי אינם מתקרבים לגבולות ארה"ב או קנדה. ( יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- ישראל תתקוף את איראן אם ארה"ב תבחר במדיניות של הקלת הסנקציות וחזרה להסכם הגרעין.

המודיעין הישראלי עוקב מקרוב אחר הנעשה במתקני הגרעין האיראניים . "האנשים שמעורבים יודעים היטב מה מתרחש באתריי הגרעין האיראנים ומתעדכנים על בסיס שעתי ", כך אמר המקור.

*- רוסיה מאיימת על המורדים בדרום סוריה ובמחוז קונייטרה להפעיל את חיל האוויר שלה נגדם אם לא יסלקו 8 עושי צרות למחוז אידליב.

*- איראן – יו"ר ארגון האנרגיה האטומית: אנו עובדים על מכ"ם קוונטי.

הקוריוז הוא שאיראן פרסמה את הסכמה הזאת של מכ"מ קוונטי:

שזה כמובן הועתק מפרסום מערבי של מכ"מ דומה:

*- לאחר ששרדו את השואה: כ-900 ניצולי שואה נפטרו בשנת 2020, לאחר שחלו בקורונה. כך עולה מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמתפרסמים היום לקראת יום השואה הבינלאומי שיחול מחר, מהנתונים עולה כי כ-5,300 ניצולי שואה נדבקו בנגיף ושיעור הנפטרים עמד על 17%.

*- מחקר שפורסם ע"י מרכז המידע והניתוח "ג'ניס" חושף כי ההוצאות הצבאיות העולמיות לשנת 2020 גדלו ב -1.9% והגיעו ל -1.93 טריליון דולר, הנתונים מעידים על צמיחה מתמדת במשך 7 שנים האחרונות. על פי סוכנות "TASS" הרוסית, ועל פי הדו"ח שפורסם היום, שלישי, ההוצאות הצבאיות בעולם בשנה האחרונה עלו בכ -180 מיליארד דולר לעומת המדדים לשנת 2010, שהיו עומדים על כ 1.75 טריליון דולר.

*- "לפני שבועות אחדים, בדיון פנימי בצה"ל, הנחה הרמטכ"ל אביב כוכבי להכין תוכנית מבצעית חדשה ל"טיפול" בתוכנית הגרעין של איראן. למעשה לא מדובר בתוכנית אחת אלא בשלוש חלופות, שיגובשו בתקופה הקרובה ויוצגו לדרג המדיני".

*- הרמטכ"ל כוכבי: אנחנו רואים האטה בהתבססות האיראנים הסוריה. אלא שההתבססות לא נעצרה והפעילות נגדה תימשך. גם דאעש לא נעלם מסוריה ירדן וסיני וגם הוא חלק מאוייבינו.

*- הרמטכ"ל כוכבי: "במלחמה ייפלו פה הרבה מאוד טילים, זה לא יהיה פשוט.

*- ארשאם רזאיי, מוחמד אבו לסאני ושאקילה מונפרד – שלושה פעילים פוליטית אירניים נידונו היום למאסר על ידי בית הדין בטהרן. שאקילה מונפארד נידונה לשש שנות מאסר בגין פעולות תעמולה נגד המשטר וארשאם רזאי ומוחמד אבו לסאני נידונו כל אחד ל-15 חודשי מאסר ולארבעה חודשי עבודות בפרך בגין פרסומים ברשת כנגד המשטר האירני. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)