איראן קונה חיסונים נגד הקורונה מהמערב למרות הוראת חמינאי

לפני כמה ימים התפרסם כי המנהיג העליון של איראן אסר לקנות חיסונים מחברות במערב, תוך שהוא מתעלם לחלוטין מהמצב האסוני של איראן המוכה קשות ע"י נגיף הקורונה.

חמינאי הורה להזמין חיסונים מתוצרת רוסיה וסין הידועים באחוזי היעילות שלהם מול מקביליהם במערב.

(למי ששואל עם איזה חיסון התחסנה הצמרת האיראנית ובני משפחתם שדאגו לעצמם מיד עם תחילת ייצור החיסונים ולא שיתפו בהם את בני עמם ? אני מוכן להמר שהם לקחו את פייזר!

למה? בגלל אחוזי היעילות שלו המגיעים להגנה של יותר מ-95 אחוז מפני ההידבקות בנגיף הקורונה.

שהוא הרבה יותר מ-50 אחוזי היעילות של החיסונים מרוסיה ומסין.

בכל זאת תאבי חיים הם! )

אתמול פרסמה האופוזיציה האיראנית מצגת מפורטת המראה כי עד כה מתו באיראן מנגיף הקורונה יותר מ-205 אלף איש , מה שמציב אותה במקום הראשון בעולם ביחס של תמותה לנפש.

הפרסומים האיראנים הרשמיים מפרסמים, כמובן, מספרים הרבה הרבה יותר נמוכים.

המצגת של האופוזיציה האיראנית:

תמונה

המזרחן דורון פסקין מדווח כי "למרות שהמנהיג העליון ח'מינאי הודיע כי ייאסר ייבוא של חיסוני קורונה מתוצרת מערבית, היום נודע כי איראן מייבאת 16.8 מיליון חיסונים משבדיה. למרות שהאיראנים מסרבים לחשוף איזה חיסון מיובא, מקורות טוענים כי מדובר בחיסון של אסטראזנקה, שהוא פיתוח שבדי – בריטי. מאיראן נמסר כי כ-52 מיליון דולר שולמו כמקדמה על רכישת החיסונים".

ומוסיף כי "סעיד נמכי, שר הבריאות האיראני כבר הבהיר ביום ראשון כי דבריו של ח'מינאי לא הובנו נכון והוא לא אסר ייבוא מוחלט של חיסונים מהמערב כל עוד החיסון האיראני לא מאושר. החיסונים משבדיה אמורים להגיע לאיראן בקרוב. יצוין כי הצהרת ח'מינאי שאסרה ייבוא חיסונים מתוצרת אמריקאית ובריטית עוררה זעם בקרב האיראנים שטענו כי המנהיג העליון "משחק בחייהם של מיליונים" וציינו כי אין להפוך את סוגיית החיסונים לסוגיה פוליטית".

AstraZeneca COVID vaccine shows positive results in Lancet study | News | DW | 08.12.2020