האם ישראל שלחה מסר לחיזבאללה ואיראן בטיסת ה-אפ 35 הגלויה בשמי לבנון?

מטוס F-35 ,ישראלי לכאורה, נצפה מעל המרחב האווירי של לבנון השבוע, כפי הנראה, לראשונה במדינה הלבנטית הקטנה, מאז שנרכש לראשונה על ידי ישראל – כך דיווח אתר חדשות לבנוני.

בתמונות, שעל פי הדיווחים צולמו על ידי צלם מרשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של החיזבאללה ופורסמו לאחר מכן ברשתות החברתיות, ניתן לראות את מטוס ה- F-35 הישראלי טס בגובה בינוני בשמי לבנון.

תמונה

לא ברור לאן מטוס ה- F-35 התכוון לטוס או כמה זמן הוא היה בתוך המרחב האווירי של לבנון.
ישראל הייתה אחת המדינות הראשונות בעולם שרכשה את ה- F-35 מהחברה האמריקאית "לוקהיד מרטין", לאחר שיצרנית המטוס עמדה בהצלחה בדרישותיה של ישראל.

לבנון האשימה את ישראל בהפרות חוזרות ונשנות של המרחב האווירי שלה, למרות מספר ניסיונות של ביירות לעצור את טיסות חיל האוויר הישראלי בשמיה.

חיל האוויר הישראלי משתמש שוב ושוב במרחב האווירי הלבנוני להוציא לפועל תקיפות אוויריות על מטרות בשטח סוריה השכנה, שהיה גם נושא למספר תלונות זועמות שהוגשו על ידי דמשק למועצת הביטחון של האו"ם.

תמונה

הערה ברקע הידיעה:

ישראל, כשהיא רוצה, ועד כה, מאז החל מטוס האף-35 בפעילות מבצעית בשורות חיל האוויר הישראלי , היא הצליחה להסתיר את פעילות מטוס זה מעיניים ערביות כלשהן , למרות שהמטוס כבר הופעל מאות פעמים בכל רחבי שמי המזרח התיכון כולל שמי איראן , על פי מקורות זרים.

גם הפעם, יש להעריך, "חשיפת" פעילות המטוס בשמי לבנון , נעשתה בכוונת מכוון על ידי ישראל.

מה מהות המסר שישראל רצתה להעביר לחיזבאללה בלבנון , לא ידוע עד כה, אך סביר להניח , כי לאחר שהתברר לבכירי החיזבאללה הטעות בזיהוי המטוס, שזוהה בהתחלה כמטוס אפ-15 ישראלי, ואחר כך תוקן הזיהוי לאפ-35 , כי המסר נקלט היטב בקרב מקבלי ההחלטות בארגון והועבר לדרג הבכיר ביותר באיראן.

וזאת לדעת , החיזבאללה יוכל לזהות נוכחות מטוסי אפ-35 מעל מתקניו ,בלבנון בסוריה או בעיראק , יחדד עם הספונסרים שלו באיראן , רק כשישראל תרצה זאת , בכל יתר המקרים החיזבאללה ומפעיליו יחושו את נחת זרועה של מכונת מלחמה מתקדמת זאת , בצורה שהחיזבאללה ואיראן לא יוכלו אפילו להתחיל לחשוב מאיפה מתחילים להתגונן נגד מהלומה קטלנית של מטוס זה, ולא משנה היכן , בלבנון, בסוריה, בעיראק או באיראן. הכל שקוף וגלוי למטוס זה על מערכותיו האולטרא מודרניות.

איראן יודעת כי האופציה היחידה שלה להגיב ביעילות נגד כל תקיפה ישראלית עליה היא באמצעות החיזבאללה וארסנל הטילים האדירה שלה לכן העדיפה ישראל לשלוח את המסר באמצעות טיסת מטוס האפ-35 בשמי לבנון  כדי לאותת שאופציית החיזבאללה של איראן תטופל ביעילות קטלנית ומהירה על ידי ישראל ותקהה את עוקצה של מכונת מלחמה זאת.

שפת המסרים היתה תמיד דו משמעית וקשה להבנה , אבל הצד השני תמיד דואג לצרף מפרשים שיבטיחו הבנה מלאה של המסר שנשלח. גם הפעם זה קרה!

מטוסי אפ-35 בריטים בפעילות מבצעית בשמי סוריה ועיראק - Nziv.net

בחודש מאי 2018 חשף מפקד חיל האוויר הישראלי תמונה בו נראה מטוס אפ-35 מול חופי ביירות . אז אף גורם, לבנוני או איראני או של החיזבאללה, לא חשף זאת אך עצם פרסום התמונה העביר את המסר המתאים שהתאים לתנאים הגאופוליטיים של אותו זמן.

F-35 ישראלי מעל ביירות:

תמונת F–35 ישראלי בשמי ביירות מסמלת שינוי בגישת צה"ל - מדיני ביטחוני - הארץ

קרדיט לצילום מסך: חברת החדשות