מבזקי חדשות ליום 25-1-2020. מתעדכן

*- דיווח לבנוני: צה"ל ירה 4 פצצות תאורה הערב בגבול ישראל-לבנון, באיזור ראש הנקרה.

*- באיינדהובן ובאמסטרדם מתקיימות מחאות אלימות כנגד הוראות הממשלה האחרונות בנוגע להתנהלות (עוצר ליילי ועוד).
פיצוצים נשמעו היום במרכז העיר והמוחים חוגגים, יורים זיקוקים, בוזזים חנויות, מפוצצים מכוניות.

*- העימותים בצפון מערב דרעא הופסקו לעת עתה מאחר ומתקיים כעת משא ומתן בין ועדת הפיוס המרכזית, קצינים מצבא סוריה ורוסיה. במהלך היום נהרגו 3 חיילים כולל חייל מדיב' 4 על ידי לוחמים מקומיים שהגנו על העיירה טאפאס.

*- הפלסטינים מלאים גאווה:  מאהר ביטאר (כאן במרכז התמונה), אמריקאי ממוצא פלסטיני, ימונה על ידי ביידן למנהל הבכיר לענייני מודיעין במועצה לביטחון לאומי האמריקאי. במסגרת תפקידו הוא יחלוש על כל המידע המודיעיני המועבר מסוכנויות המודיעין האמריקאיות אל הבית הלבן ואל הנשיא. ביטאר מילא תפקיד מרכזי בנסיון ההדחה הראשון של הדמוקרטים נגד הנשיא טראמפ.

*- 3 חללים ועשרה פצועים, אנשי צבא סוריה, בהתקפה של דאעש בסמוך לפנורמה בדרך דיר א-זור.

*- חשד לחיסול חשבונות ביפו: בכיר בתנועה האיסלאמית נורה למוות.

שייח מוחמד אבו נג'ם נרצח ביריות ברחוב סבא משפולה, ואדם נוסף נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים וולפסון. המשטרה פתחה בסריקות אחר היורים. (אלי סניור)

*- דובר צה"ל: *כוחות צה"ל הפילו רחפן בגבול לבנון*. הכוחות זיהו רחפן חוצה משטח לבנון לשטח ישראל לפני זמן קצר והפילו אותו. הרחפן היה במעקב הכוחות לאורך האירוע.

*- הנחישות הישראלית כנגד איראן "לא מספיקה כדי לגרש אותה מסוריה" .האם תל אביב תזכה לקבל תמיכה מהממשל החדש בארה"ב ?

המשך תמיכתו של הנשיא אסד בהתבססות האיראנית מכעיסה מאוד את רוסיה . ישראל תמשיך במאמציה לסלק את "רוח הרפאים האיראנית" גם אם היא לא תקבל תמיכה או כל סיוע מממשל ביידן.

*- דיווחים על טיסות מטוסי קרב ישראליים מעל ערי החוף הדרום מערביים בלבנון. במידעים שזורמים ברשת עולה כי שני מטוסי קרב חצו את ביירות תוך כדי שבירת מחסום הקול. בדיווחים אחרים מבצעים כעת מטוסי קרב טיסות בגובה נמוך מעל צור, צידון ונבטיה שבדרום לבנון. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- בישראל מנסים לאותת לביידן שהאופציה הצבאית מול איראן עשויה לעלות שוב על השולחן. (הארץ)

*- ארה"ב צפויה להציב בקרוב סוללות כיפת ברזל שרכשה מישראל באזור המפרץ הפרסי, בתיאום ובאישור גורמים ישראלים בכירים – כך לפי מקורות ביטחוניים. בישראל מסרבים לחשוף באילו מדינות יוצבו הסוללות, ובמערכת הביטחון טוענים כי המהלך לא נכלל בהסכמי הנורמליזציה שנחתמו עם מדינות המפרץ בתיווך אמריקאי. בהמשך עשויה ארה"ב להציב סוללות כיפת ברזל גם בבסיסים שונים של צבאה באירופה ובמזרח הרחוק, והן יופעלו על ידי כוחות אמריקאיים בלבד. (קרדיט: גיא א. )

*- בצרפת בקשו רופאים מכל נוסעי הרכבת התחתית שלא לפתוח את הפה ולא לדבר כדי למנוע הפצת הוירוס .

*- צרפת, גרמניה ובריטניה מזהירות את איראן מפני המשך פיתוח פרוייקט הגרעין : " יהיו לכך השלכות צבאיות ".

ניוזוויק דיווח לאחרונה כי איראן מעבירה "מל"טים מתאבדים" (כלי טיס בלתי מאוישים מתקדמים) לפרוקסי החות'י שלה בתימן . עם טווח של 2,000 ק"מ המסוגלים לפגוע בישראל, בסעודיה, אפילו במטרות אמריקאיות באזור. ניו יורק פוסט.

*- פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת קורונה בביה"ח הדסה, על אזהרת אמ"ן ממוטציה ישראלית:

"הצוות של אמ"ן לא מכיל רופאים. הוא בנוי על פיזיקאים ותיאורטיקנים, לא כל דבר שהם אומרים זה דבר מבוסס רפואית. ברור שיכולה להתפתח מוטציה ישראלית. מה זה אומר? לא אומר כלום".

*- הקבוצה העירקית הבלתי מוכרת אלוואווה אלוואד אל-חק קיבלה אתמול אחריות על תקיפת מל"טים על ריאד בעקבות הפיגוע של דעא"ש. בנוסף, במקרה של פיגועים חוזרים ונשנים, דובאי תהיה היעד הבא של הקבוצה הזו!

*- האופוזיציה האיראנית טוענת כי מספר המתים מהקורונה באיראן עבר את ה-205 אלף איש ואף פרסמו מצגת אינפוגראפיק בהתאם כדי להוכיח את טענתם .

תמונה

*- ‏הדיילי מייל הבריטי בכתבת ענק על ישראל ואתרי התיירות. "כל העיניים נשואות לישראל, אלופת העולם."
"ישראל שואפת לחסן את כל המדינה עד אפריל – אז דלג על ספרד ופנה לארץ המרתקת הזו. בתל אביב יש חוף חולי של שישה קילומטרים, בירושלים המבקרים יכולים לגלות את הכותל המערבי ולבקר בקבר דוד המלך".