מבזקי חדשות ליום 24-1-2020. מתעדכן

*- מי אמר שאין הבטחות בחירות גם אצל הפלסטינים? ד"ר נסרי אבו ג'יש, שר העבודה של הרשות הפלסטינית הצהיר היום כי התקבלה החלטה עקרונית להעלות את שכר המינימום הן בגדה המערבית והן בעזה ל-1950 שח בחודש. כיום שכר המינימום עומד על 1450 שח בחודש (כשליש משכר המינימום בישראל). לפי השר הפלסטיני, ההסכמה הושגה בין הממשלה לבין ארגוני העובדים והמעסיקים. עם זאת, אלה שמשתכרים שכר מינימום בגדה ובעזה ייאלצו לחכות עד 2022 לפני שההחלטה תיכנס לתוקף…יצוין כי לפי חוקי הרשות הפלסטינית מעסיק שלא מיישם את חוק שכר המינימום צפוי לתביעה. אבו ג'יש ציין כי רמת היישום של חוק שכר המינימום בשנת 2019 עמדה על 89% והבטיח כי הרשות תקים עד 2022 מנגנון מיוחד שיוכל לאכוף את השכר החדש.

*-  במהלך הימים האחרונים מספר מקרים רב של דיווחים על חבלה בתשתיות המובילות חשמל באזורים שונים כגון בעקובה, כרכוך וקאים. ממשלת עיראק מעריכה את הנזקים במיליוני דולרים. בתחילה דווח כי הנזקים נגרמו מפעולות תקיפה של רחפנים בלתי מזוהים. בהמשך דיווחו מקורות ממשלתיים כי מדובר בחוליות של דאעש שמחבלות ברשת החשמל. כך או כך אם זה אכן פעולה של דאעש, זו עוד עדות כי הארגון הג'יהאדיסטי עדיין מקיים נוכחות באש קטנה אך היא עלולה להתפרץ אם עיראק תמשיך בתהליך ההתפוררות הפנימית.

(קרדיט: דורון פסקין)

*- קבינט 'הרוב היהודי' של ביידן גורם לדאגה .יהודים מהווים פחות מאחוז אחד מאוכלוסיית ארה"ב. אבל צוותו של ביידן מורכב מ 50% יהודים.

*- סין שולחת מטוסים צבאיים למרחב האווירי של טייוואן.

*- לבנון- סוכנות הידיעות הלאומית: צה"ל ניסה היום אחר הצהריים לחטוף את הרועה, איסמעיל זהרה, אחיו של הרועה, חסן זהרה, בחוות שיבא, אך הוא הצליח להימלט.

*- ארדואן: אנו בין 4 המדינות המובילות בעולם בתחום ייצור המל"טים.

*- היום, שבת, פרסמה ממלכת ערב הסעודית אזהרה דחופה לאזרחיה ברוסיה לאחר הסלמת המחאה נגד הנשיא ולדימיר פוטין.

*- על פי הדיווחים הרוגים ונעדרים מחטיבת פאטמיון השיעית האיראנית במארב של דאעש בסמוך לתחנת T3 במדבר הסורי.

*- היום לפני שנה הוטל הסגר הראשון בעולם למניעת קורונה בוואהאן שבסין.

*- היעילות של החיסון קטנה ב50% מול הגרסה הדרום אפריקאית. על פי שר הבריאות הבריטי.

*- שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן: ערב הסעודית מוכנה להשתתף ולסייע לארצות הברית בשיחות הגרעין עם איראן.

*- עיראק: לפני זמן קצר נורו מספר רקטות קטיושה לעבר בסיס ויקטורי המאכלס כוחות אמריקאים בשדה התעופה הבינלאומי שבבגדד, בירת עיראק. עפ״י הדיווחים נורו 2 רקטות שנחתו בסמוך לשדה התעופה, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. הרקטות נורו משכונת א-ג׳יהאד הממוקמת 5 ק״מ מזרחית לשדה התעופה. נציין כי מדובר בירי הרקטי הראשון של מיליציות איראניות לעבר כוחות אמריקאים בממשל ביידן. (עולם החדשות בטלגרם) חדשות סאברין מדווחים על טיסה אינטנסיסית של מזל"טים בשמי בגדאד לאחר ההתקפה על בסיס ויקטוריה האמריקאיבשדה התעופה בבגדאד.

*- תכירו את רוברט מאלי ובואו נקווה שלמרות השמועות שרצות ביומיים האחרונים בוושינגטון, ג׳ו ביידן לא(!) ימנה אותו לשליח המיוחד לענייני איראן. בקצרה, מאלי, עו״ד ופוליטיקאי ניאו-ליברל ותיק עם סדרה ארוכה של הצהרות פרו-פלשתיניות בשנים האחרונות הוא התקווה הגדולה של משטר האייאתולות באיראן לשיחרור מהיר של הסנקציות. רק שתבינו עם מי עלול להיות לנו עסק, הציוץ האחרון שלו, למשל, היה תמיכה ברעיון של הוצאת הח׳ותים מרשימת אירגוני הטרור. ראו, הוזהרנו . ( ערוץ מזרח תיכון חדש)

*- האם איראן פועלת להגברת נוכחותה בסוריה ?

איראן יצרה עמדות צבאיות חדשות בפאתי העיר אל-מיאדין במחוז דיר-זור במחוז הסורי. כוחות ה- IRGC הוצבו בכביש Qala-e-Rahba-Al-Mayadin והקימו שש מחסומים עם מספר רב של שלוחות מקומיות בשורות כוחות ה- IRGC, בנוסף למספר רכבי טנדר המצוידים במערכות נגד מטוסים. פיקוד הכוחות האיראניים הגביר את הקמתם של מחסומים בבאדיה בכדי להגביל את התקפות דאעש, המכוונות לכוחות ממשלת סוריה וכוחות התנגדות אחרים בבאדיה. ראוי לציין שזו הפעם הראשונה שחמושים איראניים מציבים בגלוי מחסומים לאחר שהותקפו על ידי מטוסי קרב ישראלים.

*- מחבלי דעא"ש בעיראק לפי מדינת מוצא: