וירוס הקורונה -גרסה-2 הדרום אפריקאית מקור לדאגה בקרב מדענים בעולם

מדוע מדענים מודאגים יותר מווירוס ה- COVID-19 שהתגלה בדרום אפריקה?

ישנן עדויות ממספר מחקרים קטנים, שעדיין לא נבדקו עדיין על ידי עמיתים, כי מוטציות בוירוס הקורונה -גרסת דרום אפריקה – המכונה 501Y.V2 ,וכבר התפשט בלפחות 23 מדינות , עשויה להיות בסיכון גבוה יותר להדבקה מחודשת של חולי COVID-19 בקרב אנשים שכבר היו חולים והחלימו ועדיין צריכה להיות להם חסינות מסוימת למחלה.

Infographic: How South Africa reached 200,000 coronavirus cases | Coronavirus pandemic News | Al Jazeera

מדענים לא אישרו כי גרסה זו מדבקת יותר, אם כי ישנן ראיות המצביעות על כיוון זה. הם גם חוששים שלוירוס – 501Y.V2 עשויות להיות השלכות על טיפולים ב- Covid-19.

חברת רגנרון, שפיתחה קוקטייל של שני נוגדנים חד שבטיים כטיפול לחולים במחלה, דיווחה כי 501Y.V2 עשוי להצליח להתחמק מאחד הנוגדנים המרכיבים את החיסון שלה. התרופה עדיין יעילה, אך המוטציות הבאות יכולות להפוך אותה לפחות.

אבל אולי המדאיג ביותר הוא הסיכוי שהמוטציות בגרסה זאת עשויות להגביל את יעילות החיסונים הקיימים.

COVID-19 pandemic in South Africa - Wikipedia

במילים פחות "מכובסות" החברות שפיתחו את החיסונים, שכבר ניתנים לבני אדם, נמצאות כרגע במרוץ בדיקות שנועד לבדוק האם החיסון ,שהן מוכרות ברחבי העולם תוך גריפת רווחי עתק, עדיין יעיל נגד הווירוס או שיצטרכו לעשות התאמה בהרכב החומר ?

תובנה נוספת העולה מתוך האמור לעיל הוא שככל שימהרו להדביר את וירוס הקורונה , לסוגיו השונים, בכל רחבי העולם , כן יקטן הסיכוי להופעת "מוטציית יום הדין" שיהיה קטלני הרבה יותר ויעקוף את כל החיסונים הקיימים בסיבוב. התפתחות וירוס הקורונה בשנה האחרונה, מאז שהתגלה, מצביע בברור שאנו צועדים במהירות להופעת סיוט שכזה.