צבא סוריה מזרים תגבורות צבאיות לדרום לקראת מבצע צבאי גדול נגד המורדים

כבר זמן רב משתולל הטרור האישי בכל רחבי דרום סוריה, במחוזות דרעא,סוידאא' וקונייטרה. מאות אנשי צבא סוריה החופשי חוסלו וכתגובה חוליות מורדים פעלו נגד עמדות ומפקדות של צבא סוריה ובעלי בריתם מאיראן ומהחיזבאללה וחיסלו לא מעט חיילים ולוחמים.

בעת האחרונה התגבר מאוד גל הטרור נגד הצבא הסורי מה שדחף את הפיקוד העליון לפעול על מנת לטהר את האזורים מגורמי "טרור" ,לדיבריהם.

הצבא הערבי הסורי (SAA) שלח היום,יום חמישי, תגבורות למחוז דרעא שבדרום המדינה. ההערכות הן כי צבא סוריה מתכונן לצאת למבצע טיהור שטחים נרחב באזורים בהם שולטים המורדים לשעבר שעשו בעבר סולחה עם המשטר אך חזרו לסורם.

על פי מקור יודע דבר בדמשק, הפיקוד העליון של הצבא הערבי הסורי שלח תגבורת מדיוויזיית שריון 4 אל מחוז דארעא, שם הם הצטרפו לכוחות צבאיים אחרים שכבר פרוסים במחוז.

המקור אמר כי הצבא הערבי הסורי שם מתכוון לפעול במספר אזורים במחוז דרעא,כאלו שתושביהם עשו סולחה עם המשטר המרכזי בדמשק, אך מתמודדים עם מצב בו  תאים רדומים הנאמנים לצבא סוריה החופשית (FSA) והיית תחריר אלשאם (HTS) (לשעבר אנשי אלקעידה) תוקפים עמדות ומפקדות של צבא סוריה ומשבשים בכך את חיי היום יום שלהם.

כמה מאנשי הצבא הסורי נרצחו בשנת 2020, יחד עם רבים מלוחמי המורדים שהתפייסו, מה שגרם לכוחות הצבא הסורי לשלוח תגבורות לחזיתות אלה בכדי לסייע בהחזרת הביטחון לאזור.

למרות הזרמת התגבורות והנוכחות המוגברת של הכוחות בשטח  הם לא הצליחו למנוע את התקפות המורדים בדרעא, אלסווידה וקונייטרה, ומוקדם יותר השבוע 2 חיילים סורים נרצחו באזורי המחוז המדובר.

חשוב להעיר כי ההערכות הן כי רוב החיסולים של אנשי צבא סוריה החופשי ,בדרום סוריה,שנכנעו ועשו סולחה עם המשטר, באו על רקע חיסולי חשבונות לאור נטיית אנשי משטרו של אסד שלא לקבל לשורותיהם,ובטח לא לסלוח, לאנשים שבגדו בהם בעבר ,אפילו שהביעו את רצונם להתפייס על מנת שיסולח להם והם יוכלו לחזור לחייהם כבעבר.

כמו כן יש לציין כי יחידות רבות מדיויזיה 4 שריון הסורית , שמפקדה הוא האלוף מאהר אסד, אחיו של הנשיא , הנאמן לאיראנים , נשלחו בעבר לדרום סוריה על מנת לבסס את שליטתם של האיראנים באזור, אך בעקבות לחץ רוסי , הוצאו מהאזור חלק מהכוחות ונשלחו צפונה. אפשר והתגבור של היום נועד להחזירם לדרום סוריה בתואנה של לחימה בטרור ובכך לעקוף את התהגדות הרוסים. 

Elite 4th Mechanized Division forces arrive in Wadi Barada