מבזקי חדשות ליום 22-1-2020. מתעדכן

*- ראש ממשלת עירק הורה על סילוק מספר מפקדי יחידות ביטחוניות וגורמי מודיעין עיראקים בעקבות הפיגועים בבגדאד.

*- עיראק: פיצוץ נשמע בתוך הבסיס הצבאי קייארה, מדרום למוסול.

*- בין סלמאן ישלם את המחיר על פעולתו כנגד עיראק

בתגובה לפיגועים העקובים מדם בבגדאד, קטאיב חיזבאללה עיראק טוענים כי אלו בוצעו על פי תוכנית משותפת אמריקאית-ישראלית-סעודית.

*- חיזבאללה: התגובה לפשע אכזרי זה היא עירנותם של עיראקים, אחדותם, דבקותם בחירותם ובעצמאותם ודחייתם לכיבוש האמריקני.
..עכשיו ברור מי משך בחוטים.

*- רעידת אדמה בעוצמה של כ 3.5 בסולם ריכטר הוגשה ברוב אזורי צפון הארץ.

*-רעידת אדמה 5.4 בקפריסין. הורגשה על ידי תושבי נפות חומס וטרטוס בסוריה.

*- מטוס "נחשון" ישראלי , לאיסוף מודיעין אלקטרוני ,  צולם אתמול חונה בשדה התעופה של אתונה.

*- רמטכ"ל צבא איראן ומטהו בביקור על אוניית הבסיס החדשה:

*- חבר בפרלמנט האיראני מאשים את שר החוץ האיראני זריף בפגישה עם קצין ישראלי שלושה שבועות לפני חיסולו של סולימאני.

בישיבה בה הואשם זריף השתתפו כ 259 חבריי פרלמנט מתוך 290, 173 הצביעו נגד זריף, בעוד 55 הצהירו כי הם תומכים בעמדותיו 18 נמנעו.

*- שר החוץ של איראן: "טראמפ נזרק לפח האשפה של ההיסטוריה"

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'אווד זריף, התייחס לסיום כהונתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ואמר כי הוא ומזכיר המדינה היוצא מייק פומפאו "נזרקים לפח האשפה של ההיסטוריה בבושת פנים". הוא התייחס לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים במהלך כהונת טראמפ: "זיכרונותיו של הגנרל, כמו גם טרור ופשעים נגד האנושות שביצעו, עדיין יאירו". הוא נמנע מלברך את הנשיא ג'ו ביידן: "אולי האנשים החדשים בבירה למדו". (דניאל סלאמה)

*- מקורות בעיראק: 20 הרוגים -43 פצועים, עם נפגעים רבים, בפיגוע התאבדות בבכיכר טייאראן במרכז בגדד.

*- קצין בכיר בצבא "סוריה החופשית", עבדול סלאם עבדול-רז'אק- " הכיבוש הישראלי וארצות הברית עוקבים מקרוב אחר השטח שהופצץ בשבועות האחרונים ,החיזבאללה הלבנוני, חטיבת פאטמיון האפגנית והחטיבה האפגנית זינאביון השתלטו על בתי התושבים והפכו אותם למחסני נשק וטילים מחשש לתקיפות נוספות שעתידות להגיע בזמן הקרוב , חטיבה 313, חטיבת באקר וקבוצות חמושות אחרות הנתמכות על ידי משמר המהפכה האיראני בסוּריָה בדיר א זור ליד הגבול עם עיראק באלבו כמאל ובאל-מיאדין הופכות את האזור תחת השפעת איראן לאיזור לחימה מסוכן . התקיפות הישראליות עוד יתרחבו עד לאתרים איראניים מסויימים בחלב ומדרום לרקעה."

*- התרסקות מסוק צבאי בניו יורק – 3 הרוגים.

*- שר החוץ החדש של ארה"ב – " ביידן הבהיר כי נפסיק את תמיכתנו בסעודים בלחימתם בתימן . " דרך אחרת לדחוף את סעודיה לחיקו של ביבי במהירות האפשרית.

*- חבר פרלמנט רוסי: ביידן יהיה יריב לא נוח לרוסיה.

*-  האיראנים הרכיבו תמונה של היהודים שמונו לתפקידים בכירים במימשל ביידן החדש:

*- # איראן – לקראת שיגור הלוויין "נהיד 2" באמצעות טיל "סימורג" רוסי, בתחילת החודש הבא.

*- פיוס, פיוס אבל נראה שהדם הרע בין בחרין לבין קטאר ממשיך לזרום. מאז ההסכם בסעודיה שתי המדינות ממשיכות להחליף מהלומות ביניהן. האחרונה שבהן הייתה הודעת בחרין כי היא מחרימה 130 נכסי נדל"ן השייכים לבני דודיו מצד האם של השליט הקטארי, תמים בן חמאד. לפי הודעת בחרין, הנכסים הוחרמו בבירה מנאמה וזאת לבקשת משרד הפנים המקומי. הנכסים שהוחרמו היו שייכים לילדיו של שיח' נאסר אל מסנד, אחיה של אמו של השליט הקטארי, שיח'ה מוזה (בתמונה). קטאר לא הגיבה על הודעת החרמת הנכסים.

קודם לכן עצרה קטאר מספר דייגים מבחרין שלטענתה נכנסו ללא אישור לתוך המים הטריטוריאליים שלה. למרות ששאר המדינות שהטילו חרם על קטאר – סעודיה, האמירויות ומצרים – הודיעו על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם קטאר ואף חידוש טיסות הדדיות, בחרין וקטאר שתי המדינות הקטנות ביותר במפרץ עדיין לא מצאו את הדרך לפיוס. (קרדיט:דן פסקין)