"חודש מלחמה"- צה"ל יתרגל מערכה רב-זירתית משולבת בצפון ובדרום. דעה

אין ספק , ישראל כבר נמצאת בהכרה כי חלון ההזדמנויות נמצא רק רגע קצר ביותר לפני טריקתו  בכל הקשור לבלימת פרויקט הגרעין של איראן אותו האיראנים מנסים לסיים בכל תרועה רמה בהצגת פצצות אטום שיעמדו לרשותם במטרה, כך לפי דבריהם הגלויים , להשמיד את מדינת ישראל. 

ישראל יודעת כי במידה ותצא למערכה על חייה יש לצפות למט"ח טילים על כל רחבי מדינת ישראל לא רק מכיוון מזרח (איראן, עיראק וסוריה ), אלא בעיקר מצפון , חיזבאללה הלבנוני , ומדרום ע"י החמאס והג'יהאד האיסלמי. 

דבר אחד בטוח – זאת תהיה מערכה ארוכה והרסנית , ולא רק לאויבי ישראל , שבסופה, יש לצפות לכך שמדינות העולם יעשו ככל יכולתם למנוע מישראל ניצחון מוחץ והרסני שירתיע את אויבינו מלחזור על הרפתקה כזאת במשך עשורים.

בדיוק מהסיבות הנ"ל החליטה ישראל לבחון את מערכות הלחימה שלה ותפקודם במשך זמן של חודש, שככל הנראה מייצג את ההערכה כי זה מקסימום הזמן שיינתן לישראל לטפל במערכי הטילים שהוצבו מסביב לגבולותיה. והיא יוצאת לתרגיל שינסה לדמות "מצב אמת " כמה שיותר קרוב למציאות המתעתעת בשכונה שלנו.

ואתה, קורא\ת נכבד\ה, יכול כבר עכשיו להפנים , ישראל לא תקיים את הבטחותיה להרוס עד היסוד את המדינות שיתקפו אותה , לא שהיא יכלה בכלל בעבר , ולא שהיא לא מסוגלת , פשוט אומות העולם לא יתנו לנו.

אל תאמינו למי שאצלנו מבטיח להרוס את לבנון ועזה עד היסוד! 

תאמינו רק לעובדה שתצטרכו, בעל כורחכם , לעבור חוויות איומות ומדממות כפי שהיישוב היהודי בישראל לא עבר מאז תקומת ישראל בשנת 1948. ולא , האיום מעל ישראל לא יוסר. הוא יפגע חלקית וישוקם במהירות ע"י אוייבנו בחסות "ידידותינו" והדורות הבאים יעברו בדיוק את אותה מסכת מייסרת של חוסר החלטיות ופחדנות של מי שהכתרתם לשרת אותכם בארץ המובטחת.

כמה מייאש!!

והתרגיל בן החודש שייערך על ידי צה"ל נועד, בעיקר, לוועדות החקירה שלאחר שוך מלחמה רבת חזיתות, שכולם מתפללים שלא תגיע, כי איחרנו כבר את המועד. כולם יודעים את המחיר שייגבה וזה בלתי נמנע.

ולנו לא נותר אלא להאמין בנצח ישראל.

דובר צה"ל מפרסם את ההודעה הבאה: " כחלק מגרף התרגילים והאימונים לשנת 2021, קבע הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, כי מופע המוכנות המרכזי לשנת 2021 יהיה "חודש מלחמה". חודש המלחמה הוא תרגיל מטכ"לי שיתקיים בפעם הראשונה במשך ארבעה שבועות בחציון הראשון של השנה תחת היגיון של תקופת אימון ארוכה, רציפה, מאתגרת ומדמה מצב אמת במטרה להגביר את מוכנות וכשירות צה"ל למלחמה.
בתרגיל ייקחו חלק כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים מכלל הפיקודים, הזרועות והאגפים ובהשתתפות כוחות לוחמים באוויר, בים וביבשה. בנוסף, ייקחו חלק בתרגיל הדרג המדיני, משרד הביטחון, רח"ל, משרד החוץ וגופי ביטחון נוספים.
מתווה התרגיל שמגובש בימים אלו כולל תרחיש של מערכה רב-זירתית משולבת בצפון ובדרום בהתאם לתרחישי הייחוס המעודכנים והמחמירים ביותר ובראי מימוש "תפיסת ההפעלה לניצחון". במסגרת החודש יתורגלו כלל מרכיבי הלחימה – מהגנה רב-ממדית לצמצום איום התמ"ס ושלילת הישגי האויב, דרך מימוש רצף מהלומות רב-ממדיות לפגיעה באמצעי לחימה, מפקדות, מתחמי אימונים, תשתיות ויכולות פיקוד ושליטה של האויב.
התרגיל ידמה תרגול של תמרון רחב ומסונכרן בעומק שטח האויב המבוסס על יכולות מטכ"ליות ופעילות כוחות מיוחדים. בנוסף יתורגל המעבר משגרה לחירום, רציפות התפקוד בתוך צה"ל ובין-ארגונית, העורף והסיוע האזרחי, הפעלת אש ותמרון במרחב הבנוי ועוד.
מנהל התרגיל יהיה מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיס המטכ"לי, אלוף מוטי ברוך, ולטובת התרגיל תוקם מנהלת אחודה רב-זרועית בה ישבו נציגי כלל הגופים בצה"ל, מנהלת לייצוג הדרג המדיני ומנהלות לגופי הביטחון הנוספים .
במהלך חודש המלחמה יבוצע נוהל קרב מטכ"לי מלא והמפקדה הכללית תתורגל בכלל זירת מלחמה בתרגול הפעלת כוח בהיקף ועוצמה משתנה.
כהכנות מקדימות לתרגיל וכחלק מתהליך גיבושו, יתקיימו מספר השתלמויות מטכ"ליות בנושאי ליבה: רציפות התפקוד, חשיבה, עיצוב וקבלת החלטות ועוד.
במסגרת התרגיל יפעלו צוותי תחקור ולמידה רב-זרועיים העוסקים במוקדי תחקור לתרגיל, בהפקת הלקחים ובתהליך יסודי של מימוש לקחי התרגיל לצד לקחים שעלו מתרגילים מטכ"ליים קודמים.
תכנון עיתוי התרגיל הותאם לצפי כי נהלי הקורונה יאפשרו לקיימו בתצורה זו. לצד זאת, אופי התרגול והתאמתו לנהלי הקורונה נתון להערכת מצב שוטפת שתיעשה בסמוך למועד התרגיל".

Islamic State claims sabotage attack on Egypt's gas pipeline to Israel -  Al-Monitor: the Pulse of the Middle East