האלוף בריק מחייב הקמת חיל טילי קרקע- קרקע . דעה

אלוף (מיל') יצחק בריק טען כי חייבים להקים חיל מיוחד לטילי קרקע קרקע והוסיף כי "במלחמה הבאה, הטילים הללו ישוגרו כל יום ויגרמו לאסון לאומי"

אלוף (מיל') יצחק בריק קרא להקים חיל טילי קרקע קרקע, ואמר: "בעוד שכל תנועות הטרור מסביב לישראל מוכנות היטב למלחמה העתידית, צה"ל נשאר הרחק מאחור".

עוד אמר: "האיראנים וגרורותיהם הקימו מערך של קרוב ל-300 אלף טילים ורקטות, וטבעת חנק מכל עבריה של ישראל – מאות טילים מדויקים בטווחים של מאות קילומטרים עם ראשי נפץ של מאות ק"ג המכסים את כל שטח ישראל".

טיל שיוט ישראלי "דלילה" :

קרדיט לתמונה: תעשיה אווירית

הפרשן הצבאי של האתר גיא א. מעיר על דברי האלוף בריק כדלקמן:

" במשך שנים רבות בעבר צה"ל נערך לאיום הטנקים מסוריה ומצרים והקים את מערך הנ״ט הכי יעיל וקטלני שקיים. מורן/מגלן/מיתר ועוד. גם אז בטח היו ״בריקים״ שלא הכירו את היכולות והתלוננו שצבאות ערב מתעצמים ויכולים לפלוש שוב עם טנקים לחזית…

מערך הרקטות המדויקות של צהל מתחיל בפגזי 155 מ"מ מונחים ועד טילי השיוט  "לורה" דרך כל מערך הנ״ט הקיים ומגוון אמצעים בכל הטווחים משולב מודיעין איכותי וסגירות לופ בזמן אמת.

גם לפני מבצע ״ערצב״ אף אחד לא הכיר את החימוש המשוטט "הארפי". לפני מבצע ״שיח אטד״ לא הכירו את טיל המכחול/תמוז ,ודוגמאות יש לרוב. צה״ל, מיומו הראשון דגל במרכיב ההפתעה כמכפיל כוח וזה מגיע בעיקר בצורת לחימה חדשה או אמל״ח מפתיע שנשמר ליום פקודה. נקווה שחימוש כזה להגנה והתקפה קיים ויעשה את ייעודו.

זה לא הרמטי ומי שמפנטז על אפס נפילות משלה את עצמו אבל זה רחוק מאוד ממה שבריק מתאר כאילו הכול מתבסס על חיל האוויר. ממש לא.

אגב, סוגיית חיל הטילים כבר עלתה בימי ליברמן כשר ביטחון…"