לראשונה אי פעם איראן מבצעת תמרון התקפי מוטס שכלל הצנחת מאות לוחמים

דובר מנהלת התרגיל הצבאי האיראני – אל-אקתדר-  Al-Aqatdar 99 אמר שלשום כי לראשונה בוצע פעולה התקפית משולבת של החטיבה המוטסת של כוחות הצבא האיראניים מול חופי מקראן.
מפקד התרגיל ציין, כפי שדווח על ידי רשת הטלוויזיה "אל-מיאדין", כי החטיבה המוטסת 55 של חיל היבשה האיראני, בשלב הראשון של התרגילים, ביצעה הצנחת חיילים ונושאי גייסות משוריינים – BMP2.
File:Iranian Parachutist Master 2nd Class.svg - Wikimedia Commons
"הכוחות המוטסים שכללו מאות צנחנים, צנחו ממטוסי "הרקולס"  C-130, באתרים שתוכננו מראש  ", הסביר ואמר כי " הצנחת הנשקים והציוד  כללו גם אופנועים ומשגרי רקטות בקליבר של 107 מ"מ ותותחי 23 מ"מ".
Closing the Gap: NATO Moves to Protect Weak Link in Defenses Against Russia  - WSJ
מפקד משמרות המהפכה האיראניים, האלוף חוסיין סלאמי, אישר מצדו כי "התמרונים שניהלו כוחות הצבא האיראניים הם אזהרה לאויב שלא לטעות בחישוביהם כלפינו", והוסיף כי ארצו " מוכנה להגן על האינטרסים שלה ועל אדמותיה … והתנאים המדיניים והביטחוניים ישתנו לטובת העם האיראני".
בתורו, רמטכ"ל צבא איראן, האלוף עבדול רחים מוסאווי, אמר כי התמרונים שניהלו הכוחות המזוינים ב -20 הימים האחרונים הם "אזהרה לאויביהם כי בנינו מתכוונים להגן על מדינתם. וגבולותיהם. " מוסאווי הוסיף, "איראן לא מתבדחת עם אף אחד על ביטחונה ומטרותיה. במקום זאת, היא רצינית ונחושה בתגובה לכל מהלך או איום נגדה, והיא תכה קשות באופן שיגרום לאויבים להתחרט. "
Iran carries out first ever airborne offensive maneuver