מבזקי חדשות ליום 20-1-2020. מתעדכן

*- מחשש לנקמה איראנית צה"ל העלה כוננות בקרב כוחותיו בים האדום

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי טהראן שואפת לפגוע בישראל לאחר חיסולם של סולימאני ופחריזאדה, ובצה"ל מודאגים גם ממשלוח נשק איראני גדול לאזור. גורמי ביטחון בכירים אישרו שצוללת של חיל הים הישראלי שטה לאחרונה מהים התיכון דרך תעלת סואץ לעבר הים האדום, ונעלמה לכמה שבועות מתחת למים. לפי גורמים, העברת הצוללת לים האדום התקבלה בהתאם לאתגר הביטחוני באזור, ומהווה העברת מסר כי ישראל דרוכה לכל התרחישים.

*- איראן מאיימת לפרק את מצלמות הניטור של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במתקני הגרעין שלה אם הסנקציות יימשכו.

*- מיליציית "פאטימיון" העבירה אמש כלי נשק כבדים מההר המשקיף על שכונות דיר א-זור, למקומות בהויג'ה סאקר.

כלי הנשק כללו משגרי רקטות שהועמסו על כלי רכב צבאיים, מקלעים (23) ורכבי שילקה.

המיליציה הסתירה את כלי הנשק בבתים בחוויג'ה סוקר, דיר א-זור, עליהם השתלטו בעבר.

ראוי לציין כי צעד זה של המיליציה בא מחשש מתקיפת כלי הנשק הכבדים שלה על ידי מטוסי הקרב הישראלים או מטוסי הקואליציה הבינלאומיים.

*- סוכנות הידיעות הסורית הרישמית-סאנא מדווחת על פיצוץ שארע בחברת הגז הסורית בחומס. יחידות מכבי האש הגיעו לאזור.

*- דגלים במקום אנשים בטקס השבעת נשיא ארה"ב החדש.הדגלים השונים מייצגים את כל דגלי המדינות של ארה"ב. הדגל עם הצהוב אדום הוא של אריזונה. ויש כל מיני וריאציות על דגל ארה"ב וצבעי אדום-לבן-כחול.

 

*- ההיסטוריה של היהודים בסוריה בין העבר להווה :

*- היום, יום שלישי, "משפחת עותמאן" הטורקית אבלה על היורש האחרון של כס המלוכה של האימפריה העות'מאנית, עבד אל-כארים דונדר אוסמנוגלו, שמת בבית חולים בבירת סוריה, דמשק, מקום מגוריו, לאחר שחלה במחלה חשוכת מרפא.

מותו של היורש האחרון של האימפריה העות'מאנית
"משפחת עותמאן" פרסמה הודעה דחופה בה הודיעה על מותו של (הנסיך) על פי תיאורם, שנשא את התואר "ראש השושלת העות'מאנית" מכיוון שהיה בן הזקונים במשפחה.

איפה, אורחן אוסמנוגלו, בן ובולט במשפחה, אמר בציוץ: "אבי משפחתנו והשושלת העות'מאנית, דודנו, הנסיך דונדר עבדול כארים אוסמנוגלו, נפטר בדמשק, סוריה."

*- מפקד ה- IRGC: בשם האומה האיראנית ידינו על ההדק.

*- מטוס מטען מטען בואינג 747 fars air איראני נחת בשדה התעופה בדמשק. זוהי הנחיתה השלישית לשנת 2021.

*- שר החוץ הבריטי: הסכם הגרעין האיראני הוא אחד הנושאים הראשונים שנדון עם הממשל האמריקני החדש – סקיי ניוז ערבייה.

*- סקר: 82% מהציבור מעוניין בגוף שיחליש את עוצמת השיח האלים ברשתות

סקר איגוד האינטרנט מצביע על כך שחלק גדול מהציבור בישראל מוטרד מסגנון השיח ברשתות החברתיות • 53% נמנעים מתגובות ברשת מחשש לתגובות אלימות • 60% חשים שאין להם למי לפנות אם חוו פגיעה רגשית ברשת.

*- עיראק: לפני זמן קצר דווח בטלוויזיה האיראנית ובמקורות עיראקים המזוהים עם משמרות המהפכה האיראנים כי חיל האוויר האמריקאי תקף באמצעות מטוסי F-16 מספר יעדים דרומית לבירה בגדד. בדיווח נאמר כי היעדים שייכים לחשד א-שעבי (ארגון המכיל בתוכו כ40 מילציות שיעיות הנתמכות ופועלות בהוראת איראן) דווח על לפחות 12 הרוגים ונפגעים רבים. מנגד, ערוץ פוקס ניוז טוען כי לאחר בדיקה עם גורם צבאי אמריקאי לא אירעה תקיפה (לפחות לא ע״י ארה״ב) (קרדיט: עולם החדשות בטלגרם)

*- תקיפה אווירית על בסיס, מחסן תחמושת ומרכז ייצור רקטות ארטילריה של קטאייב חיזבאללה וחמושים של כוח קודס, הוביל למותם של תשעה מחברי הקבוצה המיליטנטית. עד לרגע זה סירב חאשד א-שאעבי לשחרר תמונות מהאתר שהותקף אווירית. כדי להסתיר את אופי האתר המותקף, טען השאד אל-שאעבי טענות כזב כי אתר התקיפה, בסיס הצבא העיראקי וההרוגים הם כולם מצבא עיראק.
הכחשת התפקיד האמריקני בהתקפות שוב הפנה אצבע מאשימה כלפי חיל האוויר הישראלי; לפני כשבוע ביצע הכוח האווירי את ההתקפה האווירית הגדולה ביותר על כוח קודס ומיליציותיו במזרח סוריה.

*- מקור אופוזיציה איראני: יש לציין כי אזור יורף אל-סכר נמצא בשליטה מוחלטת של מיליציות המשטר האיראני ולכוחות הממשל העיראקים אין זכות להיכנס לאזורים אלה. אזור זה הוא מקום לייצור ואחסון טילים והפקת פצצות דרכים (מטעני צד) ותחמושת משמרות המהפכה.

*- הכתב של אל-עלם, שציטט מקורות מקומיים, אישר כי הפיצוצים בג'ורף אל-נסר נגרמו על ידי תקיפה אווירית אמריקאית. המקורות דיווחו גם כי מטוסי קרב אמריקאים טסו מעל אזור אלקיים בגבול עירק-סוריה.

*- פיקוד המרכז של ארה"ב: התקיפה הלילה בעיראק – לא תקיפה אמריקנית.

*- ההתנגדות האיסלאמית נוג'בא (עיראק) הקימו אתר בעברית. הלוגו שלהם זהה ללוגו של חיזבאללה לבנון. השקת האתר קרתה אתמול לזכר 12 שנה לעופרת יצוקה, שלטענתם זהו יום ניצחון של חמאס על ישראל.  להלן הקישור לאתר: http://alnujaba.info/