מבזקי חדשות ליום 19-1-2020. מתעדכן

*- שלשום נערכו בבחריין הפגנות בהיקף קטן כנגד הנורמליזציה עם ישראל וזאת לאחר ההודעה על מינוי מ"מ שגריר ישראל במנאמה. "אגודת וויפאק" השיעית, המייצגת את האופוזיציה בממלכה פרסמה בחשבון הטוויטר שלה תמונות מהמחאה שכללה הנפת כרזות בגנות הנורמליזציה ואיומים כי ישראלים לעולם לא ירגישו בטוחים במדינה המפרצית. כמו כן, כרגיל לאירועים אלה, הוצתו דגלי ישראל.

מאז ההודעה על ההסכם עם ישראל, ישנן הפגנות קטנות בבחריין אך רציפות כנגדו. עם זאת חשוב להדגיש כי המחאה ממוקדת בריכוזים השיעים, הנאמנים לאיראן, במדינה, כלומר במרחק מהבירה מנאמה. (קרדיט: דורון פסקין)

*- ממשלת ערב הסעודית הודיעה היום כי חברת הטכנולוגיה הסינית וואווי תפתח את החנות הגדולה ביותר שלה מחוץ לסין, בריאד. זו התפתחות מעניינת נוכח העובדה שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הטיל סנקציות על החברה הסינית בעוד סעודיה נחשבה מתומכותיו הגדולות ביותר. הסעודים כך נראה חיכו ממש לימיו האחרונים של טראמפ בבית הלבן כדי להודיע על העסקה. הסעודים לא מסרו תאריך לפתיחת החנות. (קרדיט:דורון פסקין)

*- ‏דו"ח השב"כ: האיום המרכזי בשנים הקרובות הוא בניין הכוח של חמאס.

*- דיווח על תקיפה של שיירה לוגיסטית השייכת לקואליציה הבינלאומית בראשות ארצות הברית בסמאווה שבדרום עירק.

*- פיקוד מרכז של צבא ארה"ב – סנטקום מכריזה על פריסה מחודשת של מפציצי B-52 אמריקאים למזרח התיכון.

*- באבא בובה: האיראנים חיים בסרט, שיכורי ניצחון מירידתו המשפילה של טראמפ מהשלטון, מפיצים ברשתות החברתיות "חישוב" של הקוראן לפיו ישראל תושמד בשנת 2022

החישוב על פי מדעי הקוראן והמתמטיקה, לפיו שנת הירח 1444 [1401 לספירה = 2022 לספירה] תהיה לפי אמונה של חלקם שנת שקיעתה של ישראל.
חלק מהחישוב מבוסס על סורה אל – איסרא מספר האותיות לפני הפסוק 104 של אותו פרק שהודיע על בוא ההבטחה השנייה לבני ישראל ועל חורבן (לטענתם). שנת הירח, זו שנת 2022, ושנת השמש היא 1401. לאחר מלחמה בת 33 ימים, ובשנה זו על פי אמונתם ישראל תיפול.

*- רשות התעופה האמריקנית והשרות החשאי הוציאו הודעה שהמרחב האווירי מעל וושינגטון יוכרז שטח צבאי סגור לכלל הטיסות לרבות טיסות מזלטים אזרחיים.

*- חאלב היום: התנקשות במי שמכונה "וועד חסן אלריני", חבר הדיוויזיה הרביעית של המשטר, בידי תוקפים לא ידועים בעיירה סאהם אל-גולן, מערבית לדרעא.

*- מפקד כוחות קרקע בצבא איראן: התרגיל ה -99 Nezaja של הכוח יחל מחר בנוכחות חטיבות מוטסות, כוחות מיוחדים ותגובה מהירה בחופי מקראן.

*- לברוב: אם ישראל רואה איומים על ביטחונה הנובעים משטחי סוריה, אנו מבקשים ממנה לספק מידע כדי להוכיח כן.

*- וזה קורה אחה"צ בסודן – מחאה כנגד הסכם הנורמליזציה עם ישראל. לא תמונות שאיננו מכירים.

*-  מלך ירדן הגיע לאבו דאבי זאת הפעם השניה בחודשיים האחרונים .

*- קצין וחייל בצבא מצרים נהרגו לאחר שרכבם עלה על מטען צד ליד ביר אלעבד בצפון סיני.

*-