נחשף כטב"מ איראני תוקף שאינו אלא העתקה מדוייקת ממערכת ישראלית דומה

ביירות, לבנון (16:40) – איראן שוב העתיקה נשק ישראלי בתהליך של הנדסה לאחור , לאחר שמערכת הנשק המקורי הועבר לידיה על ידי הסורים – כך מפרסם אתר החדשות הלבנוני אלמסדר ניוז.

מערכת הנשק החדשה בתוכנן ונבנה בתהליך של הנדסה לאחור ,היה הפעם, מזל"ט מתאבד או כפי שמכנים אותו בישראל " פצצה משוטטת " , שככל הנראה נפל או הופל בשמי סוריה  .

בסרטון מאוד קצר, ששותף ברשתות החברתיות, ניתן לראות מזל"ט קמיקזה איראני, הדומה למזל"ט "הרופ " הישראלי, פוגע במטרה במהלך התרגילים הצבאיים של הרפובליקה האיסלאמית השבוע.

ויקיפדיה מתאר בערך "הארופ" את מערכת הנשק כך :

הארופ (באנגליתIAI Harop) הוא חימוש משוטט לתקיפת מטרות שונות, תוצרת התעשייה האווירית לישראל. ההארופ משוגר מחוץ לשדה הקרב, יכול לשהות זמן רב מעל אזור עוין, לאתר מטרות ולהתרסק עליהן. בניגוד לקודמו, הארפי, מסוגל ההארופ לשוב ולנחות אם לא אותרה מטרה.

במסגרת הקונפליקט הצבאי בין ארמניה לאזרבייג'ן בנגורנו קרבאך, בתחילת חודש אפריל 2016, תועד לראשונה הארופ שהופעל על ידי הצבא האזרי בפעילות מבצעית, מטרתו הייתה אוטובוס עם חיילים ארמנים, הכטב"ם השמיד אותו בהצלחה.

הסרטון:

הערה ברקע הידיעה: לא מן הנמנע כי כטב"מ מתאבד איראני ,כמו זה שנראה בסרטון האיראני , נמצא גם בידי החיזבאללה, והוא אחד ממערכות הנשק שנאסראללה מתכוון להפתיע את ישראל בכל עימות צבאי שיתפתח בין 2 הצדדים בעתיד.