הושלמו ניסויים של מערכות הגנה אווירית משולבות שרביט קסמים וכיפת ברזל

עכשיו אפשר לספר: הושלמה סדרת ניסויים נרחבת של מערכות הגנה אווירית בפיתוח של רפאל – שרביט קסמים וכיפת ברזל – עבור מנהלת חומה במשרד הביטחון וה-MDA האמריקאי.

מדובר בבשורה חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני איומים קיימים ועתידים בזירה.

במסגרת סדרת הניסויים המוצלחת נוסו תרחישי יירוט טילי שיוט, כלי טיס בלתי מאוישים וכן מגוון נרחב של איומים נוספים. בכך הוכחה תפיסת ההגנה הרב שכבתית של ישראל,,כאשר מערכות רפאל שולטות ב-3 מתוך ארבעת השכבות.

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל, תא"ל (מיל') פיני יונגמן: "היכולת שהוכחה בסדרת הניסויים מבטיחה למדינת ישראל ביטחון רב יותר, להתמודדות עם איומים קיימים ועתידיים. כאשר מערכות ההגנה הרב-שכבתית משתלבות יחד, הן יכולות להתמודד עם מספר איומים בו זמנית, עם סוגי איומים בו זמנית ולתת הגנה טובה הרבה יותר לאזרחי מדינת ישראל".

שרביט קסמים.jpg

הפרשן הצבאי של האתר מעיר : "העדכון העיקרי הוא בשרביט קסמים ובחיבור יכולות של המערכת הכוללת מכיפת ברזל ועד החץ כולל מערכות גילוי והתרעה עם שותפים ומערכות יירוט כמו THAAD. ההישג העיקרי הוא מערכת מסונכרנת ויעילה כולל ניסוי מול מטרות עדכניות כמו כטב"מים, טילי שיוט ורש"קים מתמרנים. להערכתי יש גם ייצור והצטיידות במשגרים בדגש על ניידות כמו שראינו במערכת שסופקה לארה"ב. אין יותר הגיון בסוללה נייחת ופגיעה ונראה הרבה יותר דילוגים של סוללות, ליווי כוחות ביבשה ובים ודמיים לרוב…".

קרדיט : גיא א. – פרשן צבאי מקבוצת נציב  קרדיט לתמונה:רפאל