מבזקי חדשות ליום 18-1-2020. מתעדכן

*-  *סוריה* – מטוסי קרב רוסיים תקפו הבוקר מטרות של המדינה האיסלמית בבאדיה אל שאם ובמזרח חאמה, כך על פי דיווחים מדמשק.
בין המטרות שהותקפו היו מוצבי דאעש הפרוסים בין אל סלאמייה לאל ראפסה שבמחוז. לא נמסר האם היו נפגעים בתקיפות אלו.

מתחילת השנה הגבירו הרוסים את תקיפותיהם מחדש אל עבר נכסים של דאעש בצפון סוריה וזאת עקב עלייה מחודשת בפעילות ארגון הטרור (לדברי הפיקוד הרוסי). (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- בהמשך לדיווח מהבוקר על הריגת 3 חיילים טורקיים בצפון סוריה: קבוצה סונית ג'יהאדיסטית בשם "אנסאר אבו באקר א-סידיק" פרסמה היום הודעה בה היא נוטלת את האחריות לתקיפת החיילים הטורקיים בצפון מערב סוריה. הארגון טוען כי ביצע מתקפת צלפים כנגד כוחות הצבא הטורקי במחוז חאלב שבצפון המדינה. בדיווח שיצא באלמיאדין מצטטים מקורות מקומיים כי בפעולת הצלפים נהרגו 3 חיילים טורקיים וכי עד כה טורקיה לא הגיבה לתקרית זו. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערב)

*- מיליציות איראניות הגבירו את עמדות הבידוק שלהן מהעיר דיר עזור לעיר אלבו כמאל, כתוצאה מבריחתם של רבים מחבריה לכפריהם וכישלונם לשמור על עמדותיהם בבאדיה בעקבות התקיפות האוויריות האחרונות באזור.

*- לפי מקור סורי ערוץ טלוויזיה בשם "אל-עלם" סייר אחר הצהריים ברחובות העיר אלבו כמאל, והכין דיווח על תגובות התושבים לתקיפות הישראליות שכוונו לאתרי המיליציה לפני כמה ימים. המקור הוסיף כי מרבית האנשים שרואיינו במהלך הדיווח הם חברים מתנדבים במיליציית "הגדוד ה -47", מאלבו כמאל, כפי שסוכם איתם בעבר, ללבוש בגדים אזרחיים וללכת ליד הכיכר המצרית בעיר אלבו כמאל, והמצלמה באה ופוגשת אותם "במקרה". המרואיינים הונחו לשבח את המיליציות האיראניות, שלטונם באזור, ולגנות את התקיפות הישראליות.

*- תיעוד: צמד מפציצי B52 של חיל האוויר האמריקאי חולפים מעל ישראל בדרכם חזרה לארה"ב.

*- דיווח ממקור לבנוני: חיזבאללה קידם טילים מדויקים לדרום לבנון. (אבו צאלח)

*- איש חיזבאללה לשעבר טוען שמזה שלושה שבועות חיזבאללה מעביר טילים באמצעות משאיות לבנות במסווה של משאיות קירור וזאת לאחר פריצת אבטחה גדולה במיקומי הטילים

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. מעיר על הדיווח :" דיווח בודד עם אמינות נמוכה. כשיקרה משהו כזה היה בטוח שאף אח בלבנון לא ידווח כלום".

*- אתר אמריקאי טוען : הנשיא טראמפ לא יעביר את קודי המזודה הגרעינית בעת טקס ההכתרה של הנשיא הנכנס ביידן בוושינגטון.

*- ערוץ טוויטר מפרסם תמונה מעניינת של אח"י להב (סער 5) בו נראות שתי סוללות כיפת ברזל מאחור. ככל הנראה תבדוק את כיפת ברזל הגרסה הימית של אותה מערכת שתהיה לה VLS (ממגורות אנכיות) משלה על הקורבטות החדשות של חיל הים הישראלי מדגם סער 6.

תמונה

תמונה

ערוץ טוויטר סורי הגיב לפרסום הזה : "זה לא הגיוני להתקין שני משגרי טילי כיפת ברזל לצורך בדיקה .. אני חושב שאחד מספיק כדי לבצע את הבדיקה .. סביר להניח שזה חלק מהחימוש הגמיש שאוניות הצי הישראליות חמושות בהן".

תמונה

*- איראן:בשנת 2009 החלו משמרות המהפכה האיראנים לחפור מנהרות בהר הסמוך לבסיס מסג׳ד סולימאן השייך לחיל האוויר האיראני.

במהלך השנה האחרונה החלו במשה״מ לצקת משטחים בסמוך לפתחי המנהרות, למרות המיקום הנמצא בסמוך לבסיס מסוקים אופן בניית המשטחים ומיקומם (בסמוך לפתחי מנהרות) אינו תואם בניית מנחת מסוקים.
עפ״י אופן בניית המנהרות והמשטחים ניתן לשער שמדובר באתר לשיגור טילים בליסטיים בתוך זמן קצר (טווחים קצרים – בינוניים ). בנוסף, ניתן לראות בתצלומי הלווין את מכונת הכרייה שיצאו מן המנהרות ואת המסלול המשוער של אותן מנהרות. (קרדיט: עולם החדשות בטלגרם)

*- "ה-FBI מפרסם הודעה זו כדי לסייע לציבור להכיר בפעילות איראנית שנועדה ליצור פחד, פילוג וחוסר אמון בארצות הברית ולערער את אמון הציבור בתהליך הבחירות בארה"ב."
"פעילי הסייבר האיראנים ממשיכים בפעילות המקוונת "אויבי העם" (EOTP), בכך שהם מאיימים על חייהם של פקידי ארצות הברית הפדרלית, הממלכתית והפרטית באמצעות דוא"ל ישיר והודעות טקסט, וכן חושפים מידע אישי וצילומים של פקידים באתרים. סוכני הסייבר האיראנים ביקשו להפחיד כמה מהפקידים באיומים ישירים, כולל תמונה של תקשורת טקסט לכאורה בין פעילי ה- EOTP לבין אדם לא מזוהה בארצות הברית, שכביכול תומך במבצע ההפחדה. אנשים בארצות הברית שבכוונתם לשבש את המעבר השלטוני בשלווה עשויים לקבל השראה ולפעול על פי מאמצי השפעה אלה להטריד, לפגוע, לאיים או לתקוף אנשים שזוהו ספציפית."

IC3 Logo

*- בעקבות התקיפה של ישראל מקורות מקומיים מדווחים על בריחה המונית של חברי מליציות איראניות מאזור דיר א-זור
ואל-בוכמאל על מנת לעצור את הבריחה הוקמו מחסומים רבים.