מצרים במו"מ להזמנת צוללות נוספות

מצרים ממשיכה בבניית הכוח של הזרוע הימית שלה. לפי דיווחים שונים, מצרים לא מסתפקת בצוללות שיש ברשותה אלא מעוניינת לרכוש עוד. מגעים בנושא נערכים עם החברה הצרפתית Naval Group אם כי עדיין אין פרטים על שווי העסקה הצפויה והיקפה. לפי חלק מהמקורות, החברה הצרפתית כבר הגישה הצעה לחיל הים המצרי בנושא רכש הצוללות החדשות.

לחיל הים המצרי קשרים הדוקים עם החברה מצרפת מה שמחזק את הסברה כי עסקת צוללות חדשה עשויה לצאת לדרך.

בתחילת חודש ינואר ,השנה, בעת ביקור שר החוץ הגרמני במצרים , נדון ,בין היתר, גם נושא קניית צוללות גרמניות נוספות ממספנת טיסן-קרופ  לאחר שמצרים כבר קנתה, ואף קבלה, 4 צוללות מאותה מספנה הבונה גם את צוללות ה-"דולפין" עבור חיל הים הישראלי.

תמונה

באמצע ינואר שנה זאת נפגש הנשיא א-סיסי , ביחד עם מפקדים בכירים של חיל הים המצרי , ויועץ הנשיא לעניינים פיננסיים וראש תחום הפיננסי של צבא מצרים ,  עם יו"ר מועצת המנהלים של המספנה הגרמנית "לורסן" –  Lürssen כדי לדון באספקטים השונים של הזמנת צוללות חדשה ע"י חיל הים המצרי.

תמונה

רק ביום שני האחרון קיבל חיל הים המצרי את "פורט סעיד" – הפריגטה "החמקנית" שכולה תוצרת מצרית. במצרים דווח כי הפריגטה הזו יוצרה על ידי חברת "מספנות אלכסנדריה" תוך שיתוף פעולה עם Naval Group. ל"פורט סעיד" מערכת ניטור מתקדמת כנגד ספינות, מטוסים וצוללות, כך לפי חיל הים המצרי. מדוע מצרים משקיעה בבניית הכוח הימי שלה בשנים האחרונות? התשובה כנראה נעוצה בצורך להגן על שדות הנפט והגז הן בים סוף והן במזרח התיכון. בנוסף חיל הים המצרי מגיב לאיומים הגוברים מצד ארגוני טרור ומבריחים בנתיבי הספנות באזור.

Egypt orders two frigates from Italy | Israel Defense

כמו כן מצרים רואה כיום את טורקיה כאוייב מספר אחד שלה בזירת הים התיכון וצי הצוללות הטורקי הוא לאין שיעור גדול וחזק יותר ממקבילו המצרי , מה שמעודד עוד יותר את מצרים לנסות ולהגיע לשיויון כוחות מולם.

השתתף בדיווח : אתר הטלגרם דורון פסקין