החיזבאללה בתרגיל יחסי ציבור לשיפור תדמיתו בעיני תושבים לבנון

בימים האחרונים מפיץ ארגון חיזבאללה דרך אמצעי התעמולה שלו ידיעה ולפיה הוא מוכן לקחת על עצמו לשלם את חובות החשמל של הכפר טפייל בבקעת הלבנון. סיפור מעניין שכן הכפר ברובו סוני. חיזבאללה מנסה להציג את הסיפור הזה כהוכחה לכך שהוא פועל למען כל העדות במדינה ולא רק לטובת השיעים. החוב של הכפר מוערך בכ-600 מיליון לירות (כ-75,000 דולר בשער השוק השחור של הלירה הלבנונית) והוא לממשלת סוריה שסיפקה את החשמל.

אבל לא צריך להתרשם יותר מידי מהנדבנות של חיזבאללה. מדינת לבנון מזמן ויתרה על הכפר טפייל שסמוך לטריטוריה הסורית. בשיאה של מלחמת האזרחים בסוריה או במה שידוע "מערכת קלמון" (בשנת 2014) הפך הכפר טפייל לעורף של כוחות האופוזיציה הסורית שנלחמו בצבא אסד ובחיזבאללה וגם מפלט לפליטים. כשהיוצרות התהפכו, חיזבאללה השתלט על הכפר לא רק בכוח הנשק אלא גם השתלטות על אדמות הכפר ככל הנראה במסמכים מזויפים.

לא סתם חיזבאללה משקיע כל כך הרבה אנרגיה בכפר הזה. עבור הארגון השיעי לטפייל חשיבות אסטרטגית והוא משמש כאחת מנקודות ההברחה החשובות ביותר בין סוריה לבין לבנון בפיקוח חיזבאללה. דוגמה זו היא אחת מיני רבות לעוצמת האחיזה של חיזבאללה במדינת לבנון אם עוד מישהו היה זקוק להוכחה מסוג זה.

הכפר טפייל על גבול סוריה – לבנון. עתה בשליטת חיזבאללה ובעבר מעוז להתנגדות למשטר אסד ולציר השיעי:

קרדיט לדיווח : אתר הטלגרם דורון פסקין