מבזקי חדשות ליום 16-1-2020. מתעדכן

*- מוטב מאוחר מאשר אף פעם.

ארה"ב הכניסה לרשימת ארגוני הטרור את דאעש סיני .

*- חסן איסמיק הוא מיליארדר ממוצא ירדני-פלסטיני, בן 43 שנים, אביו לא היה עשיר אך הוא הפך למיליארדר תוך תקופה קצרה. הוא היה מעורב בשחיתות ובעסקאות הלבנת הון בירדן, בעבר נעצר באשמת זיוף, אך נמלט לאמירויות, שם התברר שהוא מקורב לשייח 'מנסור בן זייד. הוא חזר לירדן, קיבל דרכון דיפלומטי, וכעת הוא גר באמירויות. הואשם במתן כספים אדירים למפלגות האופוזיציה לתנועת א-נהדה בתוניסיה. הוא מקורב לדחלאן, ולמוחמד יחיא שמייה (בנו של חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית, "יחיא שמייה", בתנועת פתח), ומקורב לאסד בסוריה. לאחרונה החל Esmeik להתעניין בפוליטיקה והוא הפך לעיתונאי. רק בחודש שעבר הוא כתב 5 מאמרים מעניינים תוך עשרה ימים.

  • -בעיתון א-שארק אלאוסאט – "  הצלחתו של ביידן במזרח התיכון מותנית ב…"
  • – בעיתון אל-מסרי אל-יוֹם: אין אמת לשמועות על התקרבות סורית-איראנית. אלא, דמשק אולצה לכך, ועיניה נשואות אל סביבתה הערבית סונית".
  • – בעיתון An-Nahar: "היום על כל הצדדים למצוא את "דרך דמשק"
  • – בעיתון An-Nahar: "הגיע הזמן שסוריה תחזור לליגה הערבית".
  • – בעיתון "אילאף": ​​"רצוי שאמריקה תשקול מחדש את הסנקציות נגד דמשק מכיוון שהיא עומדת בדרכה של כל התקרבות ערבית (סונית)  לדמשק".

*-  דחלאן ביקר היום באתיופיה .

*- הסעודים מדווחים כי הצליחו להשמיד 3 כטב"מים מתאבדים בהחותים שגרו לעבר סעודיה.

*- הנשיא הסיני ביקש ממנכ"ל "סטארבקס" לשעבר לסייע בשיפור היחסים בין ארה"ב לסין, לאחר שאלו נפגעו מהמתח בעידן טראמפ בגלל סוגיות טכנולוגיות וביטחוניות. כך על פי סוכנות הידיעות AP.

*- הגארדיאן הבריטי : הפיצוץ בנמל ביירות היה כתוצאה מניסיונות משטר אסד לייבא אמוניום חנקתי לייצור נשק , ואנשי עסקים סורים ורוסים המקורבים למשטר אסד עמדו מאחורי המשלוח .

*- האיחוד האירופי הכניס את שר החוץ של הסורי, "פייסל אל-מקדאד", לרשימת הסנקציות ומונע ממנו להיכנס לשטחה.

*- #אמריקה – רויטרס מצטט מקורות יודעי דבר האומרים כי וושינגטון מתכוונת להטיל היום סנקציות חדשות על איראן הקשורות לתחום המתכות והנשק הקונבנציונאלי.

*- מיקרוסופט, סיילספורס -Salesforce ואוראקל  מתכננות לפתח דרכון חיסון דיגיטלי למתחסני  COVID-19.

*- קבלת פנים לוהטת לביידן ע"י וירוס הקורונה : המרכז לבקרת מחלות בארה"ב מעריכה כי ב-3 שבועות הקרובים ימותו כ-92 אלף אזרחים אמריקאים נוספים.

*- מספר המתים מנגיף הקורונה בעולם חצה את קו 2 המיליון. למיליון הראשון לקח 9 חודשים (22/02/20 – 25/09/20). למיליון השני קצת פחות מארבעה חודשים.

*- וואשינגטון – הנשיא טראמפ שהוא גם המפקד העליון של צבא ארה"ב ציווה להכליל את ישראל בפיקוד מרכז המטפל בכל מדינות המזרח התיכון.

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי " גיאוגרפית היינו במרחב סנטקום גם בעבר. באחריות התיאומים הצבאיים נכנסנו לפיקוד אירופה כמו שהינו באירוויזיון. השינוי האיזורי והברית בין ישראל לארצות המפרץ מאפשרת שת"פ צבאי איזורי הדוק יותר ויעיל של ארה"ב עם המדינות הסוניות".

*- צפון קוריאה ערכה מצעד צבאי בפיונגיאנג וחשפה טיל בליסטי חדש עבור צוללת וכינתה אותו "הנשק החזק ביותר בעולם", כך דיווחה התקשורת הממלכתית ביום שישי, ימים לפני השבעת הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

*- איראן: בתרגיל הטילים של היום, משמרות המהפכה שיגרו דור חדש של טילים בליסטיים מסוג זולפיקאר, זלזל ודזפול. טילים אלה מצוידים בראשי נפץ ניתנים להסרה ויכולת ניווט מחוץ לאטמוספרה, כמו גם ביכולת לשבש ולחדור מערכי הגנה מוגני  טילי הגנ"א של האויב.

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי "במקביל לדיוק יש בזולפיקר וטילים אחרים כנפוני תמרון ברש״ק שמאפשרים תמרון וסטייה ממסלול בליסטי. לא משהו שכיפת ברזל ושרביט לא תוכננו להתמודד מולו" .

*- החזרה לטקס ההשבעה של ביידן שהיתה אמורה להתקיים ביום ראשון נדחתה בגלל חשש בטחוני (איומים ביטחוניים).

*- שוב האיראנים משתמשים בפלטפורמות בכיסוי אזרחי עם חתימה נמוכה ויכולת הטמעות במימד האזרחי.

*- דובר צה״ל – רועה הצאן שנעצר על ידי לוחמי צה״ל במהלך מארב יזום ביום ג', בעת שחצה את קו הגבול משטח לבנון לשטח ישראל במכוון, הוחזר היום ללבנון לידי הצלב האדום, דרך מעבר ראש הנקרה.

כאמור בעל מדינה מתוקנת הרועה הזה, סוכן של החיזבאללה, היה צריך להיות פגר ברגע שחצה את הגבול . כך מתנהגת מדינה השומרת על ריבונותה גם במימד הניראות .

*-