"ניוזוויק": איראן העבירה "כטב"מים מתאבדים" לחות'ים בתימן

בהסתמך על תמונות לוויין, דיווח ניוזוויק כי עם התגברות המתח במזרח התיכון, איראן סיפקה לחות'ים התימנים את המל"ט (המתאבד) "שאהד -136" כך מדווח אתר החדשות ,איראן אינטרנשיונל" – ایران اینترنشنال.

הכטב"מים, המכונים "מל"טים מתאבדים", נמצאים על פי הדיווח במחוז בצפון תימן הנמצא בשליטת החות'ים.

یک مجله آمریکایی: ایران «پهپادهای انتحاری» را به حوثی‌ها داده‌است + تصاویر  ماهواره‌ای

על פי הניוזוויק, למזל"טים יש טווח של 2,000 ק"מ והם יכולים לתקוף מטרות של ארצות הברית, ערב הסעודית, ישראל ומדינות המפרץ.

מומחה ביטחוני איראני , שהתבטא באנונימיות, אמר לניוזוויק כי מטרת המזל"טים הינה לתקוף מגוון יעדים הנמצאים בטווח המבצעי שלהם.

הוא ציין כי בכוונת הרפובליקה האיסלאמית (איראן) להכחיש את עמידתה מאחורי ההתקפות על יעדים  במדינות שהוזכרו לעיל ולהימנע מהשלכות הנובעים מפעילות שכזאת.

בשנים האחרונות אירעו התקפות טרור על ספינות השייכות למדינות מסוימות, כולל סעודיה בים עומאן ובים סוף, שארצות הברית ובעלי בריתה במפרץ הפרסי האשימו את איראן במעורבות בהן.

בספטמבר 2019 הותקפו שני שדות נפט סעודיים, ואשר מיליציית "אנסאר אל-ימין" קיבלה אחריות. במקביל, ריאד, וושינגטון וכמה ממשלות אחרות האשימו את איראן כעומדת מאחורי המתקפה.

شاهد ۱۴۹ و سردرگمی در تولید پهپاد - صدای مدافعان

סעודיה טוענת כי בין מערכות הנשק ששימשו בהתקפות אלה היה "שאהד -131", שהיה המודל הישן יותר של המל"ט "שאהד -136".

מצד שני, ביום השנה לרצח קאסם סלימאני, לשעבר מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, גברו החששות שהמתח האזורי יעלה מדרגה כאשר גורמים איראניים ירצו לנקום את חיסולו של סולימאני.

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, הודיע ​​ביום ראשון (12 בינואר) כי ממשלת ארה"ב הכריזה על המיליציה החות'ית התימנית החמושה  כ"ארגון טרור " וכי משרד החוץ האמריקני אמור לבקש מהקונגרס להכריז על הקבוצה המיליטנטית באנסארוללה כארגון טרור.

לדבריו, צעד זה ננקט כדי להגיב לחות'ים על "פעולות הטרור" שלהם, הכוללות התקפות על אזרחים, מתקנים ותחבורה ימית.

نیوزویک: ایران در منطقه حوثی‌ها پهپادهای جدید «انتحاری» مستقر کرده است